Lovitură dură împotriva lui Putin, venită direct de la Bruxelles. Rusia nu are timp să desfășoare provizii de cărbune în Est după impunerea sancțiunilor UE
Autoritățile ruse au plănuit să crească exportul de cărbune către Est anul trecut, iar după introducerea embargoului UE, aceasta a devenit o sarcină importantă pentru companiile de cărbune.
Cu toate acestea, din cauza volumului de muncă al căilor ferate, planul lui Putin a eșuat: livrările de cărbune de la Kuzbass în direcția Est s-au dovedit a fi cu 15% mai mici decât era planificat.
Timp de 11 luni, 42,8 milioane de tone de cărbune au fost exportate pe calea ferată în direcția Est, scrie publicația Vedomosti, citată de Moscow Times. Pe lângă faptul că rezultatul este mult mai slab decât cel anticipat, volumul total al exporturilor de cărbune a scăzut și el cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Kuzbass este cea mai mare regiune de exploatare a cărbunelui din Rusia. Este condusă de guvernatorul Serghei Tsivilev, ginerele președintelui Vladimir Putin. În martie 2021, șeful statului a dat instrucțiuni să crească exportul de cărbune din Kuzbass către est până în 2024 cu 30% față de 2020 (atunci au fost expediate 55,8 milioane de tone)
În august, Uniunea Europeană a interzis importul de cărbune din Rusia, ceea ce a forțat companiile rusești de cărbune să încerce rapid să redirecționeze o parte din producția lor spre est. Cu toate acestea, capacitatea de transport a Poligonului de Est (BAM și Trans-Siberian Railway), care întâmpinase probleme chiar înainte de sancțiuni, s-a dovedit incapabilă să facă față noului flux de cărbune. În țările asiatice, fluxul altor mărfuri transportate pe calea ferată a crescut deja.
În luna martie a acestui an, pe măsură ce afacerile rusești au început să se reorienteze spre est după izbucnirea războiului, autoritățile au ridicat regula potrivit căreia cărbunele era o marfă prioritară pentru transportul rețelei de căi ferate rusești față de altele.
Drept urmare, 12.000 de vagoane încărcate cu 800.000 de tone de cărbune extrase în Kuzbass au fost inactive, s-a plâns Tsivilev într-o scrisoare către prim-ministrul Mihail Mishustin. Acum, problema cu timpul de oprire a trenurilor încărcate persistă, a declarat pentru ziar un reprezentant al guvernului Kuzbass. În același timp, RZD neagă problema.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News