Această călătorie este ultima expresie a dorinţei Chinei de a întări legăturile comerciale cu Europa Occidentală, prin renaşterea vechii rute comerciale "Drumul Mătăsii" care permitea transportul de mărfuri preţioase pe vechiul continent.
Trenul care a ajuns miercuri în staţia Barking din estul Londrei la ora 13:00 GMT şi-a început călătoria în oraşul Jiwu din estul Chinei la 1 ianuarie şi a trecut prin Kazakhstan, Rusia, Belarus, Polonia, Germania, Belgia şi Franţa după care a intrat în Marea Britanie prin tunelul de sub Canalul Mânecii. Trenul, care poartă logo-ul companiei germane Deutsche Bahn, transportă 24 de containere umplute cu haine şi alte bunuri, mult mai puţin decât o navă care poate transporta între 10.000 şi 20.000 de containere. În plus, trenul care a ajuns miercuri la Londra este diferit de cel care a plecat din China la începutul anului deoarece locomotiva şi vagoanele au trebuit să fie schimbate din cauza ecartamentului diferit utilizat de căile ferate din ţările fostei URSS.
Londra este al 15-lea oraş deservit de acest nou serviciu de transport feroviar propus de compania de stat China Railway Corporation, care este promovat ca fiind mai ieftin decât transportul aerian şi mai rapid decât transportul maritim. China, cea mai mare putere comercială a lumii, a anunţat în 2013 o nouă iniţiativă denumită "Drumul Mătăsii" destinată întăririi schimburilor comerciale între Asia, Rusia şi Europa, informează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest
- Pască fără aluat. Rețeta lui Liviu Dragnea pentru Paște 2024 / video
- Condiment folosit de Paște plin de pesticide
- Nicușor Dan: De ce nu e apă caldă în București / video
- Ursul a dat iama în gospodăria lui Adrian Năstase. Prima reacție a fostului premier / foto în articol
- Avea mici afaceri de 20 de ani în România, dar a plecat în UK, cu toată familia. ”În HoReCa, erau cele mai mari și mai grele controale. Veneau la două săptămâni și nu plecau fără... ”
- Când se termină coșmarul de pe Prelungirea Ghencea. Nicușor Dan spune de ce lucrările durează foarte mult. ”Tot timpul așteptăm unii după alții”
- De ce criptomonedele sunt „un mare nu”. Mitroi (analist de investiții): E eminamente speculativ. Creșterea vine doar din achiziția altcuiva