Japonia a testat, săptămâna aceasta, o nouă generație de trenuri de înaltă viteză. Noul model de tren cu levitație magnetică sau maglev, care atinge viteza de 500 de km/oră, intitulat L0, va avea o locomotivă fără ferestre, lipsă care va fi compensată cu un "nas" caracteristic, lung de 15 metri.
Primul model comercial al celui mai nou tren de înaltă viteză japonez, denumit L0, prezentat în această săptămână de compania Central Japan Railway (JR Tokai), a dezvăluit o locomotivă lungă de 28 de metri și vagoane a căror lungime măsoară 24,3 metri, scrie descopera.ro.
15 metri din cei 28 cât măsoară în lungime locomotiva, sunt rezervați "nasului" caracteristic trenului maglev, care poate atinge 500 de km/oră. Trenul va fi complet automatizat, fără a fi nevoie de prezența vreunui om în locomotivă, motiv pentru care aceasta nu va fi dotată cu un parbriz, asemeni locomotivelor trenurilor de superviteză obişnuite.
Controlul trenului va fi realizat de un computer aflat la distanţă, iar o cameră video situată pe „nasul” trenului va detecta potenţialele pericole ce ar putea provoca un accident, precum apariţia neaşteptată a unui animal.
În schimb, vagoanele vor avea ferestre, fiind ceva mai mici decât cele folosite în trenurile de superviteză convenţionale. Astfel, cantitatea de geam folosit va fi mai mică, ceea ce va avea drept consecință reducerea greutății trenului și, implicit, un consum mai mic de curent electric.
Pentru că trenul va călători prin tuneluri săpate la 40 de metri adâncime la viteze foarte mari, un aliaj foarte puternic din aluminiu este folosit pentru a ranforsa caroseria. De asemenea, inginerii au folosit şi un plastic ranforsat cu fibră de carbon ce este utilizat de obicei în aripile avioanelor proiectate să zboare la altitudini mari.
Noul model de trenuri va atinge viteze maxime de 500 de km/oră, urmând să fie disponibil publicului larg începând cu anul 2027.
Trenurile maglev folosesc puterea magnetică pentru a ridica vagoanele. Astfel, nu există un contact cu șina și se creează un câmp magnetic puternic, care determină trenurile să atingă viteze impresionante.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- Bătrânica din Germania e istorie: Acum, toți samsarii merg la grădiniță! Nouă tactică pe piața auto second hand
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Când au românii următoarea minivacanță. Este peste câteva săptămâni!