Data publicării:
Locomotiva Hybrid, inovație 100% românească, prezentată oficial
Inovație sută la sută românească, prezentată oficial joi, 22 februarie. Locomotiva Plug-In Hybrid a fost prezentată în stația CFR Călători Constanța și reprezintă un important proges tehnologic.
Prototipul pentru Locomotiva hibrid, LHy-M s-a dezvoltat plecând de la o tehnologie validată în mediul industrial pe platforma siderurgică ArcelorMITTAL Galați.
Realizarea locomotivei hibrid de manevră, LHy-M reprezintă un important salt tehnologic deoarece pornește de la principiul că trecerea de la tracțiunea diesel hidraulică la locomotivele cu surse alternative de energie se poate realiza, nu numai prin construirea de locomotive noi, ci și prin transformarea vechilor locomotive, cu costuri acceptabile și atractive pentru utilizatori, limitând cheltuielile de capital și extinzând durata de viață așteptată a parcurilor de vehicule existente.
Cu 50% mai puțin carburant și cu 70% mai puține noxe
Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), menționează că printre principalele avantaje ale locomotivei hibrid, se numără:
eficienţa îmbunătățită (consumul de motorină și carburanți se reduce cu 50%) - reducerea consumurilor specifice prin eliminarea consumurilor de motorină și lubrifianți, reducerea costurilor de exploatare și mentenanță, consum optim de energie;
asigurarea la nivel superior a protecției mediului conform HG 1022 / 2002 – emisii de gaze și fum reduse cu 70%;
prelungirea duratei de viață a unei locomotive clasice cu 10-20 de ani;
stabilitatea rulării la viteze de manevră reglementate și asigurarea parametriilor contactului roata-șină;
îndeplinirea, la standarde superioare, a cerințelor privind sănătatea și securitatea personalului conform SR OHSAS 18001: 2008, conferind calitate net superioară procesului tehnologic;
asigurarea unei integrări fiabile în baza compatibilității tehnice cu alte vehicule feroviare, în cadrul convoaielor de manevră și a altor instalații fixe din componența infrastructurii feroviare;
reducerea erorile umane prin includerea opțiunii de telecomandare;
folosirea un sistem avansat de echilibrare /management al pack - urilor de baterii Li-Ion;
reducerea costurilor cu mentenanță cu cca. 15%.
dezvoltarea unui concept inovativ de testare și diagnoză, în scopul măsurării și înregistrării parametrilor necesari pentru a demonstra, în mediul industrial de exploatare, avantajele din punct de vedere al noxelor, consumului energetic, costurilor pe durata de viață, siguranța în exploatare, facilități de operare etc;
facilitarea asigurării unui parc de locomotive suficient de mare pentru a face față cererii industriale.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News