Prin intermediul unei sesiuni de consultări publice, ieșenii sunt anunțați că vor fi instituite restricții de viteză în cazul străzilor de categoria I (6 benzi) și categoria a II-a (4 benzi). Proiectul municipalității prevede ca, pe prima bandă a categoriilor de străzi, să fie instaurată restricția de viteză de 30 km/h, o reducere cu 20 km/h. Edilii suțin că, prin această măsură, vor fi reduse riscurile de producere a accidentelor, fiind protejați în special pietonii care se angajează în traversare, anunță bzi.ro.
„Probabilitatea unui accident fatal pentru un pieton crește proporțional cu viteza. Riscul de deces este de 9 ori mai mic la 30 km/h, decât la 50 km/h, iar leziunile sunt mult mai ușoare. Cu cât un șofer conduce mai repede, cu atât trebuie să anticipeze mai mult ceea ce se întâmplă în jurul său. Câmpul vizual se restrânge odată cu creșterea vitezei. Micșorând viteza de deplasare, de la 50, la 30 km/h, câmpul vizual crește, de la 90 grade, la 120 grade. Astfel, șoferul poate anticipa pietonii care intră pe carosabil sau copiii care, din joacă, pot apărea dintre două mașini”, se arată în proiectul Primăriei.
Pe lista străzilor de categoria I se află arterele Bd. Independenței, A. Panu sau strada și șoseaua Păcurari. În cazul primelor două artere, situațiile sunt rare când șoferii staționează pe prima bandă. Însă, în cazul șoselei și străzii Păcurari, pe tot parcursul zilei, prima bandă este ocupată de mașini parcate. Pentru ca măsura să fie respectată, este nevoie de intervenția Poliției Locale. Chiar și în această situație, mașinile respective trebuie parcate în altă parte, dar Primăria Iași nu a construit măcar o parcare subterană sau supraterană.
Reprezentanții Poliției Locale Iași se așteaptă la un val de nemulțumiri din partea șoferilor.
Specialiștii dau de pământ cu proiectul Primăriei
„Din punctul meu de vedere, este o prostie. Nici nu știu dacă este legal. Restricțiile se pun pe un sector de drum, nu pe o bandă. Restricția de 30 de kilometri pe oră se impune în zonele rezidențiale, în apropierea școlilor, pe străzile cu o bandă pe sens. În al doilea rând, nu cred că se va respecta această restricție. Cum se va efectua controlul?! Un polițist urmărește șoferul de pe prima bandă, iar alt polițist urmărește banda a doua? În forma asta, este o prostie!”, a precizat un specialist în domeniu, care a preferat să-și păstreze anonimatul, potrivit sursei citate.
Iașiul nu este singurul oraș din România care vrea limitarea vitezei la 30 km/oră. Municipalitatea din Brașov are în dezbatere aceeași măsură. Este și o recomandare a Organizației Mondiale a Sănătății pe care marile orașe ale Europei o adoptă, rând pe rând în sensul de limitare a vitezei la 30 km/oră.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Prinţul Harry se întoarce în Anglia
- Horoscop Berbec, Taur, Gemeni, Rac. Zodia care primeşte "un strop suplimentar de carismă"
- Situaţia în care mulţi şoferi se încurcă. Cine are prioritate la intrarea pe banda din mijloc pe o şosea cu trei benzi pe sens
- Primăria Deva cere daune materiale și morale pentru zilele în care telecabina care urcă pe Dealul Cetăţii nu a mers
- Un bărbat din Giurgiu este proprietarul motocicletei Regelui Mihai I şi a unei maşini ca cea folosită de comisarul Moldovan
- Ministra Muncii: România s-a angajat că va renunţa la posibilităţile de pensionare anticipată
- Chirieac: „Adevărata miză în cazul candidaturii lui Burduja”. Analistul „traduce” și gestul subtil făcut astăzi de Firea în legătură cu Marcel Ciolacu
- Fructul pe care japonezii îl mănâncă pentru a-și proteja memoria
- Capcanele pentru turiștii care vizitează Londra. Româncă stabilită în capitala Angliei: Te trezeşti că ai dat 20 de lire. Gata, ai sărit din buget!
- Liliecii, mamiferele care ajută agricultura din România. În SUA, au eradicat malaria