Data publicării:

Lideri de succes din România. Cum iau deciziile strategice

Autor: Bianca Ştefan | Categorie: Stiri
WhatsApp
Lider
Lider

Liderii de business din România își asigură succesul prin decizii strategice, fundamentate pe cunoașterea temeinică a industriei în care activează. Cum reușesc acest lucru? 


Studiile de piață susțin liderii a trei sferturi din companiile din România, îi ajută să găsească răspunsurile întrebărilor pe care le au despre clienți și mediul competițional, conform unui studiu recent publicat de compania de cercetare MKOR Consulting.

Cei 252 reprezentanți ai unor companii din România care au luat parte la studiu fac parte din toate nivelurile de management, de la antreprenori și top manageri, până la middle manageri. Cu alte cuvinte, persoane cu putere de decizie în companiile lor.

Deciziile strategice se iau în urma realizării unui studiu de piață

Două treimi dintre companiile care fac cercetări de piață vor să înțeleagă în ansamblu piața și schimbările petrecute în mediul de business în care activează. Iar 53% dintre reprezentanții companiilor care fac studii de piață consideră că acestea sunt instrumente puternice care îi ajută să ia decizii strategice, informate.

Un sfert dintre companii apelează la cercetările de piață pentru a măsura și valida acțiuni pe care deja le-au întreprins, în timp ce alte 26% realizează studii de piață fie pentru a completa anumite documentații, fie pentru că sunt cerute de biroul central al companiei-mamă.

Alte 45% dintre companiile care fac studii de piață se informează despre competitorii lor.

Studiul de piață are un impact pozitiv, consideră liderii de business

Majoritatea (91%) dintre cei care realizează cercetări de piață consideră că acestea au un impact pozitiv asupra businessului lor.

Deciziile informate luate pe baza studiilor bine fundamentate le aduc o creștere medie a cifrei de afaceri de 29%.

44% din companii apelează la agenții de cercetare de piață

Aproape jumătate (44%) dintre companiile din România apelează la agenții de cercetare de piață pentru a maximiza rezultatele obținute, beneficiind de know-how-ul, expertiza și experiența profesioniștilor.

Cercetările de piață sunt instrumente care oferă viziune de ansamblu a pieței și contribuie la fundamentarea deciziilor strategice în companiile românești.

Studiul „Strategic Decision Making" a fost realizat de MKOR Consulting în martie 2018, pe un eșantion de 252 de companii din România. Respondenții sunt exclusiv persoane aflate în funcții de conducere în companii: middle și top manageri, precum și antreprenori.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel