Data publicării:
• ”Le e frică să nu iasă lumea cu furci în stradă. Vor înțelege când va fi prea târziu”. Sociologul Palada: Este strigător la cer ce se întâmplă
Când se sparge bula? Cât va mai accepta societatea?
Sunt întrebări-cheie dezbătute live la DCNews și DCNewsTV, iar concluziile nu sunt cele mai optimiste pentru cetățeni, care, de obicei, sunt luați prin surprindere când e prea târziu.
Sociologul Mirel Palada și jurnalistul Răzvan Dumitrescu au vorbit, în emisiunea ”Ce se întâmplă?” de la DCNews și DCNewsTV despre schimbările pe care le-ar plănui Puterea, dar despre care nu vrea să vorbească. Una dintre schimbări este zona verde a Bucureștiului, zonă cu taxă pentru mașini, cu privire la care Răzvan Dumitrescu tot întreabă invitații din emisiune și nimeni nu pare că a auzit vreodată despre așa ceva, cu toții ridicând din umeri sau auzind pentru prima dată atunci. Cu toate acestea, se pare că o aplicație a auzit despre această schimbare și, cel mai probabil, nu dă ”eroarea” de la sine putere.
Sociologul Mirel Palada consideră că politicienilor Puterii le este frică să recunoască măsurile pe care le vor aplica, apelând la memorie și ridicând problema: câte lucruri de astăzi ni se păreau SF în urmă cu 10 ani?
În acest sens, Mirel Palada transmite un puternic semnal de alarmă. VEZI mesajul său și VIDEO pe DCNEWSTV
---
Ce spunea Răzvan Dumitrescu despre zona verde
Răzvan Dumitrescu: Este o nedumerire pe care o am şi pe care o trăiesc ori de câte ori folosesc niște hărţi - nu Google, ci Apple. La un moment dat - acum şi pe strada pe care locuiesc, în Sectorul 2 - îmi apare: "Intraţi într-o zonă verde. Pregătiţi permisul de acces!". Vorbesc foarte serios! Ori, eu cred, nefiind nimic în vigoare, că ăştia nu sunt de capul lor. De undeva şi-au luat această informație, din moment ce apar aceste lucruri, şi caut să descopăr de unde au ei această informație.
Mi se întâmplă des când merg pe Kiseleff şi trec prin zona Parcului Herăstrău - acelaşi mesaj. La fel, când ajung în zona Ambasadei Chinei - acelaşi mesaj: "Zonă verde. Pregătiţi permisul de acces!". Ori ei, companie serioasă, nu puteau decât pe baza unor informaţii care vin de la noi să facă această chestiune. Încerc să descopăr de unde vine treaba asta - dacă este un proiect despre care nu am fost noi, cetăţenii, informaţi şi aşa va fi la un moment dat şi, între timp, au primit ei datele să facă asta pe hărţi. Pe Google nu se întâmplă, nici pe Waze.
Nicușor Dan: Poate că ei detectează un parc şi ştiu că nu aveţi voie cu maşina în parc... poate că se referă la acea decizie potrivit căreia ar trebui să fie uniform în toată zona centrală. Ştiţi că în administrația precedentă, prin 2018-2019, s-a pus în discuţie o taxă de intrare în centrul oraşului, la care s-a renunţat. Nu a intrat niciodată în vigoare. Altceva nu există. Nu există vreo intenţie.
Rareș Hopincă: Cunosc bine subiectul, m-am întâlnit și cu secretarul de stat Ovidiu Cîmpean și am detaliat puțin despre ce înseamnă acest proiect și de aceea lucrurile trebuiesc despărțite în două. Pe de o parte a existat lipsă de transparență și de dezbatere publică, pentru că au fost adoptate la nivelul Sectorului 2 o serie de hotărâri de Consiliu Local pe repede-înainte, fără a fi prezentate publicului detaliat și a spune ce se urmărește, care sunt pașii, care sunt efectele etc, iar pe de altă parte, un oraș neutru din punct de vedere climatic este din punctul meu de vedere un lucru dezirabil.
Asta înseamnă că la finalul unui an în care facem balanța emisiilor de dioxid de carbon și a măsurilor de protecție a mediului, ieșim undeva în echilibru. Asta înseamnă să avem grijă să avem clădiri eficiente energetic, să avem grijă să încurajăm soluțiile de transport alternativ, creștem suprafața spațiilor verzi etc. Avem nevoie de o atenție sporită asupra tuturor factorilor de poluare și nevoie de o preocupare pentru creșterea suprafeței de spațiu verde și a arborilor din oraș.
Această rețea vine cu un obiectiv, dar obligațiile le va asuma fiecare oraș prin proiectele pe care le va depune. S-a creat un fond de un miliard de euro pentru acest tip de proiecte, sunt 3 orașe selectate - Cluj-Napoca, Suceava și Sectorul 2 - și vom avea la dispoziție un fond pentru astfel de proiecte care să ducă la neutralitate climatică. Astfel de proiecte pot include reabilitarea termică a blocurilor, construirea de școli nZEB (nearly Zero-Energy Building)
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News