Laura Chiriac vorbește despre strategiile folosite de unele partide, menite să sperie electoratul. Faza cu făina de greieri
Anul 2024 a adus în România mai multe rânduri de alegeri, începând cu localele și europarlamentarele pe 9 iunie, cu prezidențialele pe 24 noiembrie, respectiv 8 decembrie, și cu parlamentarele pe 1 Decembrie, de Ziua Națională a României.
În toată această perioadă s-a vorbit extrem de mult despre războiul hibrid, despre interferența unor puteri străine și despre rolul noilor rețele de socializare, în special TikTok, în influențarea alegătorilor. În opinia jurnalistei Laura Chiriac, adevăratele cauze care au determinat românii să voteze într-un fel sau în altul se găsesc în modul în care politicienii s-au manifestat în ultimii patru ani.
„Se vorbește atât de mult despre atacul hibrid încât această chestiune a fost banalizată. Poate că ceea ce s-a întâmplat în parlament a făcut parte dintr-o strategie tot de destabilizare, de zdruncinare a oamenilor. În fond, de ce să mergem la vot să votăm o bandă de bătăuși, de leneși, care nu fac altceva decât să stea în circumscripții, să lucreze de luni până miercuri în cel mai bun caz și în rest să se plimbe și să ia la cabinetele lor parlamentare tot felul de cunoștințe și prieteni“, a spus Laura Chiriac, făcând referire la diferite tipologii de parlamentari care au fost expuși în spațiul public în modurile descrise de aceasta.
În opinia jurnalistei, alegerile legislative și legile date în Parlament sunt cele mai importante în legătură cu modul în care arată societatea și cum se dezvoltă țara.
„În realitate, Parlamentul chiar are o influență directă în viețile noastre. Citeam undeva că dacă mâncarea din mall-uri conține mai puține grăsimi saturate, este datorită faptului că Parlamentul a votat o inițiativă legislativă în acest sens, reducând numărul de grăsimi saturate în alimentele de fast-food. La fel și fumatul în spațiile publice - o altă măsură luată în Parlament. Sunt chestiuni ce nu sunt deloc abstracte, definitorii pentru viața noastră de zi cu zi, care se decid în Parlament“, a explicat Laura Chiriac.
Ea a adus în discuție și diferite strategii folosite de unele partide, prin crearea de non-subiecte, menite să sperie electoratul.
„Au fost luni întregi în care făina de greieri părea subiectul cel mai important în România. Erau partide mari care notau în comunicatele de pe Facebook angajamentele lor ferme că românii nu vor consuma făină de greieri. O manipulare ieșită din comun, mai ales că înțeleg faptul că această făină este extrem de scumpă și nu poate ajunge pe rafturile supermarketurilor, la îndemâna oricui, pentru că ar fi prohibitivă.
Am avut de-a face cu foarte multe manipulări care pot fi considerate astăzi componente ale unui atac, dar nu hibrid, ci mai degrabă de îndobitocire, care și-a găsit ecoul extraordinar de bine pe TikTok“, a spus, la DC News, jurnalista Laura Chiriac.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News