KUMA: Cât cheltuiesc românii pentru mobiliarea bucătăriei în 2013
Data publicării:
Autor: DCNews Team, michirita
WhatsApp

Românii se alinează tendinţelor internaţionale în mobilarea bucătăriilor şi plătesc chiar şi 7.000 de euro pentru amenajare, potrivit Kuma România, unul dintre principalii producători locali de lavoare, blaturi şi mobilier pentru băi şi bucătării sub brandurile Kuma şi Nordline.

„În funcţie de materialele şi finisajele alese, mobilarea premium a unei bucătării de mici dimensiuni se poate încadra într-un buget mediu de 2.000 de euro, în timp ce în cazul unei bucătării mai mari, cu mobilier, blat şi lavoar mai speciale, bugetul poate ajunge până la 7.000 de euro”, a declarat Camelia Olesen, Director Executiv Kuma România.

Aceasta a subliniat, de asemenea, că reamenajarea bucătăriilor cu mobilier, blat şi lavoar se realizează la un interval de aproximativ 25 de ani, durabilitatea fiind unul dintre principalele criterii la achiziţia de astfel de produse.

„Românii ţin tot mai mult cont de materialele din care sunt realizare blaturile, lavoarele şi mobilierul de bucătărie şi aleg produse rezistente în timp. De asemenea, renunţă treptat la banalul lavoar de inox. În plus, amenajarea bucătăriilor urmează un trend modern în care piesa centrală este blatul - în suprafaţă continuă cu chiuveta, accesul fiind extrem de facil”, a mai spus Camelia Olesen.

Cum îşi mobilează românii bucătăriile

Unul dintre elementele cheie în mobilarea bucătăriilor este reprezentat de spaţiu, de aceea mobila de bucătărie trebuie să aibă, în primul rând, un aspect funcţional. În cazul bucătăriilor de apartament, unde spaţiul este limitat, alegerea românilor se îndreaptă spre formele liniare, ce includ elementele absolut necesare: chiuveta, plita, cuptorul şi frigiderul.

În cazul caselor nou construite, se observă însă o mai mare aliniere la tendinţele vestice - alocarea unui spaţiu mai mare bucătăriei, aceasta fiind gândită ca prelungire a celorlalte încăperi - living, dining sau bar.

“În ultimii ani, am remarcat o preferinţă în creştere a românilor pentru bucătăriile deschise, care reprezintă nu doar o modă, ci chiar un mod de viaţă: poţi pregăti o cină pentru familie sau prieteni, bucurându-te în acelaşi timp de plăcerea de a socializa. Acest tip de bucătării invită într-un spaţiu în care vrei să te afli. Cum în fiecare cameră trebuie să ai un focus-point - în dormitor patul, în baie lavoarul – în bucătărie acesta este blatul personalizat, creat din materiale naturale”, a explicat Camelia Olesen.

De asemenea, spaţiul mai mare permite şi alte variante de mobilare a bucătăriei, care includ blaturi de insulă sau zone de bar, dimensiunile acestora putând fi personalizate în funcţie de necesităţi.

Când vine vorba de placări, importanţa acestora a început să scadă, suprafeţele placate fiind din ce în ce mai mici. Se preferă doar placarea peretelui mobilat, cu materiale compozite similare blatului de lucru, pentru a obţine un efect vizual plăcut.

“Acest tip de bucătărie deschisă te invită într-un spaţiu în care îţi doreşti cu adevărat să te afli. Nuanţele calde îţi conferă senzaţia de calm, de linişte, iar blaturile şi lavoarele create din materiale naturale ar trebui să fie piesele centrale ale unei bucătării moderne“, a mai spus Camelia Olesen.

În ceea ce priveşte mobilierul, reprezentanta Kuma România recomandă piesele cu linii minimaliste, care să îmbine în mod armonios utilul cu esteticul, fie că este vorba de o bucătărie de mici dimensiuni, sau de una cu o suprafaţă generoasă. Când vine vorba despre culori, chiar dacă peste hotare sunt alese nuanţele tari, Camelia Olesen a subliniat că în România se optează încă pentru tonuri de alb, beige, maro sau wenghe. În plus, finisajele moderne sunt tot mai des alese - MDF highgloss cu mânere ascunse, frezate sau aplicate, inserţii de sticlă sablată şi aluminiu, sau fronturi din stejar masiv ori furnir de frasin.

Despre Kuma România

Kuma România este o companie româno-daneză lansată pe piaţa locală în 1998, fiind specializată pe producerea de lavoare de băi pentru proiecte rezidenţiale, comerciale, de birouri şi de utilitate publică, blaturi de bucătării în suprafaţă continuă cu chiuveta, glafuri de ferestre şi balcoane, mese de bar/restaurant, recepţii pentru hoteluri, concepte SPA şi mobilier modular marca Nordline pentru băi şi bucătării.

Kuma a inaugurat prima linie de productie la Câmpina în 1998, pentru ca în 2006 compania să se mute în Băneşti odată cu finalizarea primei investiţii de tip greenfield în valoare de 2 milioane de euro.

La intrarea pe piaţa locală, cifra de afaceri a Kuma România era de 50.000 de dolari, ajungând în 2011 la 2,8 milioane de euro.

Printre principalele proiecte în cadrul cărora Kuma s-a implicat, se numără lanţuri hoteliere de 4 şi 5 stele (Continental, Ibis, Ramada, Golden Tulip), mall-uri (Baneasa Shopping Center, Sun Plaza), complexe rezidenţiale şi de birouri (Willbrook, Glass House, Uppground Town), stadioane (CFR Cluj, Arena Naţională), terminalul nou din cadrul Aeroportului Otopeni etc.

Produsele Kuma pot fi găsite în showroom-uri specializate pe băi precum Delta Design, Romstal, Piastrelle, Pazo Group, Ambient, dar şi în magazine mici, exclusiviste din ţară, specializate în băi şi bucătării.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel