Inspectoratul de Poliţie al Judeţului (IPJ) Constanţa a informat, marţi, că din totalul accidentelor rutiere grave petrecute în perioada 1 ianuarie - 31 iulie 2024 în judeţul Constanţa, 20,5% au avut viteza drept cauză generatoare.
În acest context, între 5 şi 11 august, conform Programului Operaţiunilor Europene 2024 al Organizaţiei Poliţiilor Rutiere din Europa (ROADPOL), va fi desfăşurată acţiunea Speed, poliţiştii rutieri acţionând cu prioritate pentru depistarea şoferilor care depăşesc viteza legală.
"În România, viteza maximă admisă în localităţi este de 50 sau 70 km/h, cu acordul administratorului drumului public, respectiv 90/100 km/h în afara localităţilor, 120 km/h pe drumurile expres şi 130 km/h pe autostrăzi", a precizat IPJ Constanţa într-un comunicat de presă, conform Agerpres.
Citește și - Șoferii români vs. șoferii spanioli. Titi Aur: Sistemul care va opri vitezomanii în localități / video
Titi Aur, instructor de conducere defensivă și campion național multiplu la raliuri, a participat la emisiunea DC Conducem, în studioul DC News, unde a discutat despre exemplul Spaniei în privința măsurilor luate de stat pentru controlul vitezei excesive și pentru fluidizarea traficului.
"Sunt lucruri care pot fi rezolvate. Spania face lucruri. Are acele semafoare inteligente pe care le știu eu de 10 ani, demult. Sunt puse în localitate și când e mai liberă circulația, cel care circulă în Spania află că nu poate merge mai tare. E o treabă simplă. Dacă acum 15 ani era puțin mai complicat, astăzi e și mai simplu. Ar fi o investiție extraordinară, în loc să pui radare (PNRR-ul are în program achiziționarea a 1.000 de radare). Eu presimt că nu se vor cumpăra sau că se va încerca în ultima lună din 2026 să se ia”, a declarat Titi Aur, pentru DC Conducem.
Expertul a subliniat că majoritatea problemelor din România ar putea fi soluționate printr-o sincronizare mai bună între metodele educative și cele coercitive. În plus, dat fiind că funcționarii și angajații statului responsabili de construirea și amplasarea trecerilor de pietoni, parcărilor, altor infrastructuri, provin din populația generală, o astfel de abordare prezentată de Titi Aur ar putea contribui și la dezvoltarea sectorului public.
"Se face diferența din implicarea statului, autorităților în cele două sisteme de care vorbesc eu, doar eu. Educație și coerciție, împletite. Doar cu educație rezolvi parțial, doar coerciție rezolvi parțial pentru că îi amendezi sau prinzi doar pe cei teribiliști. Într-un sistem bine împletit nu se face decât să se educe și să se formeze sistemul curat. În momentul în care ai conducători auto educați, conducători auto speriați de amendă, conducătorii auto fac parte la rândul lor și din restul autorităților, iar când conduc mașina personală în afara serviciului altfel gândesc un drum, altfel fac o trecere de pietoni. Sunt foarte multe lucruri care pot fi corectate la noi din nouă dungi", a explicat Titi Aur. Vezi tot articolul aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- PSD spune că a găsit originalul cărții lui Ciucă - „În slujba țării”. E scrisă de doi generali / foto
- BANCUL ZILEI: Naufragiatul...
- Român stabilit în Anglia: "În Marea Britanie, copiii plătesc părinților chirie. Noi, românii, avem simțul familiei" - VIDEO
- Adrian Negrescu, previziuni sumbre pentru 2025: Vom pierde câteva sute de mii de locuri de muncă
- Propunerea trimisă de sindicate la partide pentru modificarea Legii pensiilor. Lista principalelor schimbări solicitate
- Vrei copii după 35 - 40 de ani? Dr. Alice Barbu (SANADOR), recomandare pentru toate femeile care cred ca mai e timp / video
- Primarii și prefecții, complici în încălcarea legii în cazul inundațiilor din Galați și Vaslui
- Soarta oamenilor care au rămas fără case, la mâna unui condamnat penal de la Apele Române, plătit cu 4000 de euro lunar
- Noi explozii în Liban. Staţii de emisie-recepţie walkie-talkie ale Hezbollah au fost detonate - Update: Reuniune de urgență a Consiliului de Securitate al ONU / Video
- Iohannis, cap de listă la Senat? Diana Tache, informație pe surse despre candidatură / video