Data publicării:

Japonezii, foarte pesimişti în privinţa economiei naţionale

Autor: DCNews Team | Categorie: Arhiva
WhatsApp
japan_street2
japan_street2

Alegeri prezidentiale 2024

Conform ultimului sondaj AP-GfK, cea mai mare parte a populaţiei japoneze are o viziune extrem de negativă legată de starea economică a ţării lor. Patru din cinci japonezi evaluează situaţia actuală ca fiind rea sau foarte rea. Doar o cincime se aşteaptă să existe o uşoară îmbunătăţire în următorii ani, în timp ce aproape niciun respondent nu anticipează o creştere notabilă.

Un sondaj reprezentativ realizat de Associated Press şi de GfK în Japonia a arătat pesimismul profund în rândul populaţiei în ceea ce priveşte economia. Condiţiile economice ale ţării sunt considerate slabe de 58% din totalul japonezilor, iar alte 27 de procente le văd ca foarte reduse. În timp ce 13% consideră situaţia actuală ca fiind corectă, doar 2% evaluează economia a fi într-o stare bună. Aceste opinii sunt împărţite în mod egal între bărbaţi şi femei.

Economia este în prezent considerată a fi într-o situaţie mai rea decât a fost acum cinci ani de o majoritate clară de japonezi (70%), în timp ce doar un sfert cred că este într-o stare asemănătoare. Aproximativ o treime dintre respondenţi au experimentat o înrăutăţire a finanţelor propriei lor familii. Puţin peste jumătate nu au perceput nici o schimbare şi pentru 13% circumstanţele financiare au cunoscut o îmbunătăţire.

Sondajul AP-GfK arată că doar un mic procent din populaţia japoneză anticipează o creştere economică în viitorul apropiat. Un procent redus, de 22% se aşteaptă ca economia să se găsească într-o situaţie ceva mai bună din următorii cinci ani comparativ cu prezentul, în vreme ce 42% nu cred că se întrevede nici o ameliorare. Cu toate acestea, o treime dintre japonezi se tem că economia lor va fi mai slabă sau mult mai slabă în cinci ani, în timp ce aproape niciun respondent nu declară că estimează o îmbunătăţire a stării economiei naţionale.

Cercetarea de piaţă AP-GfK a fost realizată în Japonia de către GfK Roper Public Affairs & Corporate Communications între 29 iulie şi 10 august 2011, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 1.000 de persoane cu vârsta de peste 18 ani.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel