IVECO și NIKOLA au facut un pas spre viitor. Au prezentat Nikola TRE, camionul cu zero emisii
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Giorgiana Croitoru
WhatsApp
Foto: DC News
Foto: DC News
Decarbonizarea devine un concept care se apropie tot mai mult de realitate. IVECO şi Nikola au venit, la numai trei luni de când şi au anunţat colaborarea, cu un prototip care va revoluţiona domeniul transporturilor de mărfuri: Nikola TRE

Standardele europene devin tot mai stricte în privinţa emisiilor de dioxid de carbon, existând deja obiective clare privind reducerea acestora cu 37.5% pentru autoturisme noi și 31% pentru camionete noi până în 2030, potrivit comunicatului emis de Parlamentul European, în martie.

Însă marii jucători din domeniul transporturilor deja fac un pas înainte, venind cu o soluţie de viitor.

IVECO, parte a CNH Industrial N.V., alături de compania americană Nikola, au prezentat prototipul Nikola TRE, un camion electric cu alimentare pe baterii (BEV), realizat pentru piaţa din Europa după numai trei luni de parteneriat şi o investiţi de 250 de milioane de dolari, urmând ca primele unităţi să ajungă la clienţi în 2021.

Acest prototip reprezintă, totodată, puntea către un model fuel cell (FCEV), cu alimentare cu hidrogen, care va deveni accesibil pe piaţă pentru consumatori începând cu anul 2023.

Vehiculul prezentat este realizat pe structura IVECO S-WAY, pe care este integrată tehnologia Nikola.

Ce promite ultimul model de camion cu zero emisii?

Camionul electric Nikola TRE, prezentat la Torino, are o masă maximă autorizată de 42 tone şi oautonomie de 400 dekilometri, o putere de 480 kW (644 CP), un cuplu de 1.800 Nm și o capacitatede încărcare de 350 kWh pentru baterie în sistemul european CCS Combo.

Un punct inedit estetimpul de încărcare, ce se face complet în două ore, la un punct de încărcare rapidă.Vehiculul standard va avea un sistem de baterii modulare, cu o capacitate totală de până la 720kWh.Prototipul Nikola TREa fost realizat în versiunea 4x2, însă vaexista şi în varianta 6x2.Acesta va fi produs în Europa, iar primele teste vor avea locîn 2020, fiind un autovehicul destinatcurselor regionale de transport mărfuri.

Gerrit Marx, președintele segmentului CSV (Commercial and Speciality Vehicles), a declarat:“IVECO S-WAY este un produs de excepție, care întruchipează conceptul IVECO de centrareasupra clienților și a câștigat deja unmomentumpepiaţă,cu un succesbinemeritat. Este vorbadespre structura TRE Nikola și marchează începutul unei noi călătorii către transportul cu emisiizero, oferind platforma pentru a introduce caracteristici perturbatoare(disruptive-n. red.)care vorschimba industria transporturilor”.

Cât despre varianta de hidrogen cu o gamă extinsă, aceasta va folosi aceeași platformăca şi IVECOS-WAY, a cărui lansare s-a realizatîn urmă cu cinci luni și în Spania. Camionul va avea o autonomie până la 800 km, rezervorul de o capacitate de 80 kg şi un timp deîncărcare de circa 15-25 minute.

Nikola TRE vine, totodată, un nou sistem de infotainment bazat pe sistemul de operare Nikola.Acesta integrează funcții de divertisment și navigare, precum și controale pentru majoritateafuncțiilor camionului şi, mai mult, includ aer condiționat, camerede360 de grade, navigație,sistem audio Bluetooth, diagnosticare completă.

Când ar putea apărea primele generatoare dehidrogen în Europa?

Planurile de viitor ale Iveco și Nikolase întind mai departe de transportul de mărfuri, cele douăcompanii dorind săutilizezeaceste sistemeatât pentruautovehiculerutiere, cât și pentruceleagricole sau de construcții.

Însă un plan concret pe termen lung este implementarea unei rețelede peste 70 de hidrogeneratoareîn Europa, în trei faze, începând cu anul 2022, din zona Europei Centrale, concentrat pecele nouăcoridoare principale,Româniaaflându-seîn cea de-a treia fază de implementare.

Toate stațiile vor fi capabile să genereze hidrogen. Mai mult, acestea ar putea imita modelul nord-american, în care vânzarea camionului include întreținere și șapte ani de hidrogen gratuit până la700.000 de mile pe an, respectiv 1,12milioane de kilometri.Fiecare staţie reprezintă o investiţiede circa 20 de milioane de dolari.

Aşadar, viitorul sună verde pentruceicare doresc să ţină pasul cuvremurile şi cu regulile privindprotejarea mediului înconjurător,iar transportul de mărfuri face progrese semnificative în direcţiaeliminării emisiilor poluante.

 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel