iQuest majorează la 15% ponderea veniturilor interne şi anunţă noi parteneriate strategice
Grupul iQuest, specializat în dezvoltarea de soluţii şi servicii software, care a împlinit anul acesta 15 ani de la înfiinţare, reafirmă creşterea cifrei de afaceri în 2013, la 25 de milioane de euro, şi estimează majorarea veniturilor interne la 15% din business. În plus, compania a semnat recent un nou parteneriat strategic cu hybris, unul dintre cei mai dinamici furnizori de soluţii de comerţ electronic la nivel internaţional.
„Timp de 15 ani am fost ghidaţi de un set de valori definitorii pentru modul în care ne-am desfăşurat operaţiunile: excelenţă, responsabilitate, onestitate, respect, curaj şi, nu în ultimul rând, spiritul de echipă. Acesta este şi motivul pentru care am început să fim tot mai respectaţi şi căutaţi de clienţi externi, ajungând la o retenţie extraordinară a acestora, de peste 90%”, a declarat Cornelius Brody, CEO-ul şi fondatorul iQuest.
În toată această perioadă, iQuest s-a concentrat în special pe pieţele internaţionale, prin derularea de proiecte de succes cu clienţi de renume mondial, precum Roche, Virgin Atlantic Airlines, Financial Times, Vodafone, Ikea, iar pentru a susţine această expansiune, la începutul acestui an, compania a recrutat în echipa de management executivi de top, din companii precum Microsoft, SAP sau Nestlé.
În prezent, iQuest numără peste 500 de specialişti IT în 10 centre din România (Cluj-Napoca, Braşov, Sibiu, Craiova şi Bucureşti), Germania (Frankfurt), Suedia (Gotheburg), Elveţia (Zürich), Ungaria (Budapesta) şi Statele Unite (Palo Alto), şi este unul dintre membrii fondatori ai Cluj IT Cluster, cel mai important cluster în domeniul IT la nivel naţional. În plus faţă de extinderea şi consolidarea prezenţei internaţionale, în perioada următoare iQuest va accentua şi prezenţa pe piaţa locală.
„Business-ul de pe piaţa locală cuprinde două direcţii: sectorul privat, unde dezvoltarea este constantă, dar cu un trend moderat crescător şi sectorul public, unde iQuest, începând cu anul 2012, este din ce în ce mai prezent. Valoarea business-ului local în cifra de afaceri iQuest este în continuă creştere, iar pentru acest an estimăm o pondere de 15%”, a explicat Horia Cerchez, Site Manager iQuest Bucureşti.
Ritm de creştere mai accelerat pe piaţa locală decât în Vest
Compania estimează că ritmul de creştere pe piaţa locală va fi mai accelerat decât pe plan extern şi aşteaptă o relansare a investiţiilor în IT, mai ales în sectorul privat, unde vor creşte în importanţă soluţiile dedicate şi dezvoltate pentru rezolvarea punctuală a unor probleme, care să conducă la creşterea productivităţii, a controlului şi a predictibilităţii business-ului. În opinia reprezentanţilor companiei, creşterea pe plan local va fi susţinută şi de asumarea Programului Agenda Digitală Europa 2020.
„Obiectivul nostru este să ne extindem pe toate pieţele pe care suntem deja prezenţi, precum Germania, Elveţia şi SUA, eventual să pătrundem pe pieţe noi. Pe plan local nu urmărim numai proiectele din administraţia publică, ci şi cele din sectorul privat, pentru verticale pentru care deja deţinem referinţe serioase, precum telecom, life sciences, servicii financiare, energie, high tech, logistică şi producţie”, a mai precizat Cornelius Brody.
Clienţi şi parteneriate de top pe piaţa din România
În România, iQuest este unul dintre principalii parteneri Microsoft Gold şi singurul care a dezvoltat şi implementat pe plan local platforma software Microsoft Dynamics AX în sectorul de logistică şi transport, pentru compania Logistic E van Wijk, unul dintre cei mai mari jucători de profil la nivel european.
„Soluţia dezvoltată înglobează funcţionalităţi avansate pentru gestionarea flotei auto, planificarea şi urmărirea activităţilor de transport, controlul proactiv al costurilor, warehouse management, automatizarea forţei de vânzări, managementul bugetelor şi urmărirea indicatorilor de performanţă”, a explicat Cornelius Brody.
Printre alte companii din România care au optat pentru echipa iQuest în zona soluţiilor Microsoft Dynamics se numără AX Perpetuum, SAB Miller, Banca Transilvania, EVW Holding şi Routier European Transport.
În plus, compania este şi partener Oracle, având proiecte atât în zona sectorului public, precum cele implementate la Arhivele Naţionale, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Metrorex sau Banca Naţională a României, dar şi în sectorul privat, precum proiectele dezvoltate pentru companiile Bertus, Mega Image, Gedeon Richter, Leonardo, Menatwork, Aegon sau OMV.
„În ultimii 6 ani, departamentul de consultanţă iQuest din Bucureşti, împreună cu echipele din ţară, a implementat proiecte de soluţii ERP, a integrat şi dezvoltat soluţii de tip Business Intelligence şi Enterprise Performance Management, dar a realizat şi propria soluţie bazată pe tehnologie BISE One de la Oracle – Business Balance. În plus, iQuest a participat ca integrator în proiecte complexe, precum cel din cadrul Arhivelor Naţionale, dar a fost implicat şi în proiecte strict pe zona de consultanţă de business, ca în cazul CNADNR”, a adăugat Alexandru Tulai, Head of Business Consultancy iQuest.
Parteneriate pe zona e-Commerce cu lideri mondiali în tehnologie
iQuest a încheiat recent un nou parteneriat strategic cu hybris software, unul dintre cei mai dinamici furnizori de soluţii de comerţ electronic la nivel internaţional, care furnizează produse de ultimă generaţie pentru gestiunea datelor – master data management – şi procese unitare de comerţ electronic pentru toate canalele.
„Parteneriatul ne poziţionează ca fiind singurul furnizor de soluţii din regiune cu experienţă în integrarea platformelor a doi lideri mondiali în e-Commerce: hybris şi Oracle ATG Web-Commerce. Competenţele dobândite ne permit dezvoltarea de la zero a soluţiilor şi asigurarea clienţilor noştri a unei viziuni complete între nevoile acestora şi soluţiile disponibile, care însă pot fi personalizate şi adaptate proceselor fiecărei afaceri”, a declarat Gabriel Sobolu, Head of Java Solutions în cadrul iQuest.
În plus, acest parteneriat certifică experienţa iQuest acumulată în domeniul soluţiilor eCommerce în cei 15 ani de activitate, timp în care compania a oferit servicii începând cu dezvoltare de produs, la dezvoltare de soluţii la cheie pentru companii precum Virgin Atlantic, şi integrare de platforme complete de eCommerce, pentru companii precum Vodafone.
Creştere cu 20% a numărului de angajaţi iQuest în 2014
În 2014, reprezentanţii companiei estimează o creştere de 20% a numărului de angajaţi. „Evoluţia numărului de angajaţi în cadrul iQuest a fost una liniară şi consistentă. Ne vom ghida în continuare după principiul nostru, şi anume, că evoluţia business-ului dictează creşterea de personal şi nu invers”, a mai precizat Cornelius Brody.
Acesta apreciază că retenţia angajaţilor în cadrul companiei este dată de asigurarea unui echilibru consistent între abilităţile tehnice şi cele care ţin de personalitatea fiecăruia, şi că iQuest a fost şi rămâne un pol de atracţie pentru specialiştii pasionaţi şi interesaţi de o creştere stabilă, într-un mediu de înalt nivel profesional.
Despre iQuest
De peste 15 ani, iQuest oferă un portofoliu extins de servicii şi soluţii software customizate celor mai mari companii din Europa şi SUA. Combinând cu succes expertiza tehnică şi excelenţa serviciilor, iQuest creează valoare pe termen lung pentru companii de top dintr-o gamă largă de industrii precum telecomunicaţii, life sciences, servicii financiare, transport şi energie. Cu sediul central în Germania şi echipe locale în România, Elveţia, Suedia şi SUA, iQuest numără în prezent peste 500 de angajaţi.Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News