Instituțiile subordonate Ministerului Cercetării intră în procedură de reorganizare: Funcții de șef desființate, vouchere de vacanță condiționate și sporuri limitate
Data publicării:
Autor: Cristian Cîșleanu
WhatsApp
Foto cu rol ilustrativ: Freepik
Foto cu rol ilustrativ: Freepik
Află în articol cum s-a făcut reforma aparatului bugetar în Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării.

Premierul Marcel Ciolacu anunța în luna septembrie a anului trecut că: ”Vin în fața dumneavoastră cu cea mai ambițioasă reformă a aparatului bugetar de după Revoluție!”. De asemenea, că ”se vor desființa mii de posturi de șefi cu toată salba de consilieri, șoferi și secretare”.

În contextul dat, am solicitat Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării să ne comunice cum s-a făcut reforma personalului angajat în MCID, câți angajați sunt în instituție și cum s-a făcut reforma aparatului bugetar în agențiile subordonate.

Vă prezentăm răspunsul oferit de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării:

„Având în vedere că Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, ca organ de specialitate al administrației publice centrale, elaborează și implementează la nivel național politica, strategia și reglementările specifice de dezvoltare și de armonizare ale activităților în cadrul politicii generale a Guvernului și îndeplinește rolul de autoritate de stat în domeniile sale de activitate: cercetare-dezvoltare-inovare, comunicații electronice, digitalizare, servicii poștale și securitate cibernetică, modalitatea de reorganizare pentru reducerea cheltuielilor bugetare se face prin parcurgerea următoarelor etape:

1.1 Modificarea numărului total de posturi și a organigramei pentru Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării prin modificarea Hotărârii Guvernului nr. 371/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării cu modificările și completările ulterioare. Modificarea se face prin implementarea prevederilor art.17 - art.26 din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, cu privire la:

- Desființarea posturilor vacante (excepție posturile unice);

- Desființarea funcțiilor publice de șef birou;

- Reducerea numărului total de funcții de conducere la 8%.

1.2 Modificarea structurii organizatorice are următoarele normative de personal:

a) pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 10 posturi de execuție;

b) pentru constituirea unei direcții este necesar un număr de minimum 20 de posturi de execuție;

c) pentru constituirea unei direcții generale este necesar un număr de minimum 35 de posturi de execuție.

1.3 S-au modificat condițiile de acordare a voucherelor de vacanță și a indemnizației de hrană, acestea se acordă acum doar pentru personalul încadrat ale căror salarii nete sunt până la 8.000 lei.

1.4 A fost limitat sporul de condiții periculoase sau vătămare în muncă.

Numirea funcționarilor publici

Ulterior intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 371/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării cu modificările și completările ulterioare în vederea respectării dispozițiilor art. 391, 402, 518, 519 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare referitoare la numirea funcționarilor publici în cadrul noii structuri organizatorice:

a) aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării;

b) solicitarea și obținerea avizului privind stabilirea funcțiilor publice potrivit prevederilor art. 402 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, emis de către Agenția Națională a Funcționarilor Publici. Compartimentul resurse umane întocmește documentația aferentă avizării statului de funcții al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, potrivit prevederilor OPANFP nr. 1886/2019, respectiv:

* solicitare aviz, proiectul ordinului ministrului Cercetării, Inovării și Digitalizării pentru aprobarea statului de funcții, structura organizatorică a Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării,

c) stabilirea detaliată a noii structuri organizatorice, stabilirea atribuțiilor compartimentelor funcționale, precum și a noilor condiții de ocupare a posturilor. Conducerea MCID, cu sprijinul compartimentului de resurse umane, inventariază atribuțiile compartimentelor prevăzute în organigrama aprobată prin Hotărârea Guvernului privind organizarea și funcționarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării și condițiile de ocupare a funcțiilor publice alocate în noul stat de funcții.

Numirea funcționarilor în noile funcții publice sau, după caz, în noile compartimente.

Angajați în Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării

Referitor la punctul 2 din solicitare:

Numărul de angajați ai Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării cu raport de serviciu și raport de muncă în luna iunie 2024 este de 298 + 22 (cabinete demnitari) și mai avem 12 angajați la TaskForce - structura finanțată din PNRR, în afara organigramei).

Referitor la punctul 3 din solicitare:

Instituțiile subordonate intră în procedură de reorganizare. 

Reforma a fost realizată prin încadrarea în noile norme privind condițiile de acordare a voucherelor de vacanță și acordarea indemnizației de hrană doar pentru personalul încadrat ale căror salarii nete sunt sub 8.000 lei, precum și prin limitarea sporurilor de condiții periculoase sau vătămătoare în muncă.

Totodată au fost desființate posturile vacante (excepție posturile unice).

Au fost desființate funcțiile publice de șef de birou.

Reducerea numărului total de funcții de conducere cu 8%”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel