Inspecţia Judiciară, verificări la trei Judecătorii
Inspecţia Judiciară a făcut verificări la trei instanţe, în luna aprilie a anului acesta.
Cele trei instanţe sunt Judecătoria Braşov, Beclean şi Judecătoria Sectorului 2 . Astfel, Inspecţia Judiciară a efectuat, în luna aprilie, trei controale de fond la Judecătoria Braşov (16-20 aprilie), Judecătoria Sectorului 2 Bucureşti (23-27 aprilie) şi Judecătoria Beclean (23-27 aprilie).
'Verificările au vizat modul de îndeplinire de către judecătorii cu funcţii de conducere a atribuţiilor manageriale, precum şi respectarea de către judecători şi personalul auxiliar de specialitate a normelor procedurale şi regulamentare privind primirea şi înregistrarea cererilor, repartizarea aleatorie a dosarelor, stabilirea termenelor, continuitatea completului de judecată, pronunţarea, redactarea şi comunicarea hotărârilor, înaintarea dosarelor la instanţele competente, punerea în executare a hotărârilor penale şi civile', se arată într-o postare de pe pagina de Facebook a Inspecţiei Judiciare.
Potrivit sursei citate, rapoartele vor conţine concluzii privind bunele practici, deficienţele şi vulnerabilităţile identificate, propuneri pentru înlăturarea disfuncţionalităţilor şi prevenirea riscurilor în activitatea şi vor fi înaintate Secţiei pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii. Acestea vor fi publicate până pe data de 28 mai în cazul Judecătoriei Beclean, până pe 4 iunie în cazul Judecătoriei Braşov şi până pe data de 14 iunie în cazul Judecătoriei Sector 2 Bucureşti.
[citeste si]
Control de fond la Tribunalul Dolj
Totodată, în perioada 7 – 15 mai a.c. Inspecţia Judiciară efectuează un control la Tribunalul Dolj cu următoarele obiective:
- verificarea modului de îndeplinire de către judecătorii cu funcţii de conducere a atribuţiilor manageriale de planificare, organizare, coordonare, control-reglare şi comunicare, precum şi respectarea obligaţiilor prevăzute de legi şi regulamente pentru a asigura buna funcţionare a instanţei şi calitatea corespunzătoare a serviciului public;
- verificarea respectării de către judecători şi personalul auxiliar de specialitate a normelor procedurale şi regulamentare privind primirea şi înregistrarea cererilor, repartizarea aleatorie a dosarelor, stabilirea termenelor, continuitatea completului de judecată, pronunţarea, redactarea şi comunicarea hotărârilor, înaintarea dosarelor la instanţele competente, punerea în executare a hotărârilor penale şi civile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News