Industria modei, decimată de pandemie. Analiză șocantă
Impactul devastator al coronavirusului a decimat industria modei, lăsând afacerile de fashion expuse și fără direcție.
Impactul devastator al coronavirusului a decimat industria modei, lăsând afacerile de fashion expuse și fără direcție, transmite Highsnobiety.com. Strategiile pentru 2020 au devenit redundante, iar liderii încearcă să limiteze daunele. Acest lucru are efecte asupra tuturor: „Chiar dacă durata și până la urmă severitatea pandemiei este necunoscută, se pare că industria modei este doar la începutul chinurilor", se arată într-un raport Business of Fashion și McKinsey & Company.
Închiderea magazinelor, cauzată de restricțiile guvernamentale, au deja efecte dezastruoase. Dacă aceste magazine rămân închise pentru încă două luni, raportul sugerează că 80% din companiile europene și americane se vor afla în primejdie financiară.
Multe companii de modă dau faliment într-un an, un an jumătate
„Combinat cu analiza McKinsey Global Fashion Index (MGFI), care a descoperit că 56% din companiile globale de modă nu își recuperează costul capitalului în 2018, ne așteptăm ca un mare număr de companii globale de modă să dea faliment în următoarele 12-18 luni", se găsește în cruntul raport.
Analiza prezice că veniturile în industria mondială a modei (sectoarele de îmbrăcăminte și încălțăminte) vor scădea cu până la 30%, în timp ce industria de bunuri de lux va scădea cu 40%. Acest lucru este cauzat de natura arbitrară a modei și de faptul că consumatorii înstăriți nu au mai călătorit și nu au mai ieșit la cumpărături.
Muncitorii din țările defavorizate vor avea de suferit
Nu numai cei care fac profit din haine vor avea de suferit. „Pentru muncitorii din centrele low-cost de obținere și producere a hainelor, precum Bangladesh, Cambogia, Etiopia, Honduras și India, perioadele lungi fără loc de muncă vor duce la foamete și boli", se mai arată în raport.
Din aceste motive, industria se va schimba drastic, se găsește în analiză. Obișnuințele de consum vor deveni, în timp, mai diferite, iar consumatorii nu vor mai cumpăra produse „umflate", ci se vor îndrepta mai degrabă către piese „de investiție". „Mulți clienți vor căuta piese de investiție – obiecte care sunt minimaliste, care țin pentru totdeauna, care emană responsabilitate, ținând cont de starea în care se află lumea".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News