Toţi oamenii sunt miopi - STUDIU
Autor: DCNews Team

Dacă noaptea toate pisicile sunt negre, trebuie să ştiţi şi că toţi oamenii sunt miopi. Este un fenomen universal al ochiului uman care a fost descoperit de cercetătorii de la Miopia nocturnă este un mister încă din secolul XVIII. Cercetătorii spun că nu este nevoie de ochelari sau de lentile pentru a o corecta. Miopia nocturnă a fost descrisă pentru prima dată în anul 1942 de către spanioli, de către doi specialişti în optică, Jose Maria Otero şi Armando Duran, deşi cu mult timp înainte a fost subiect de cercetare.

Cercetătorii de la University of Murcia au descoperit cu ajutorul unei tehnici utilizate în astronomie care arată că miopia este un fenomen universal al ochiului uman în obscuritate. Este un fenomen care este cauzat de mecanismul de acomodare al cristalinului ochiului în noapte. Afectează în aceeaşi măsură şi pe cei care suferă de miopie şi pe cei care nu sunt afectaţi de această maladie. În laborator, experţii au dezvoltat un dispozitiv experimental bazat pe optica adaptivă, o tehnică astronomică care elimină efectul de turbulenţă atmosferică în telescop. Cu acest instrument cu lumină infraroşie a fost măsurat nivelul de miopie indusă de întuneric, la pacienţii cu vârste cuprinse între 24 şi 49 de ani, cu vedre normală. Cercetătorii au arătat că ochiul uman poate suferi o miopie de -1,5 dioptrii (o cifră destul de mare) care ar putea duce la accidente de trafic în timpul nopţii. În anii 80, se populariza ideea conform căreia oamenii trebuiau să utilizeze, în timp ce conduceau noaptea, o pereche de ochelari speciali pentru a corecta pierderea acuităţii vizuale, informează cotidianul 20min.

Aşadar, indiferent dacă avem vedere normală sau nu, suntem afectaţi de miopie nocturnă.