Echipajul unui avion care opera o cursă de la Geneva spre Amsterdam a trebuit să declare o urgență în timpul zborului, săptămâna trecută, după ce o țigară electronică defectă a explodat într-un dulap aflat deasupra capului unui pasager, scrie Daily Star.
Pasagerii zborului easyJet U2-1517 au auzit un "zgomot ca o pocnitură", care venea dintr-un dulap, la scurt timp după decolare, joi 18 mai, imediat după ora 15:00. Câteva clipe mai târziu, când aeronava ajunsese la înălțime de 2.000 metri, pasagerii au văzut că fumul începea să iasă din dulap și când echipajul avionului l-au deschis pentru a investiga, au găsit două genți în flăcări. Mai mulți pasageri au apucat bagajele care ardeau și au încercat curajos să stingă focul cu mâinile goale.
Un pasager a declarat pentru Radio Television Switzerland: "A părut că a durat o veșnicie, deși, într-adevăr, au fost doar câteva secunde și totul s-a stins foarte repede. Exista acest miros și ne-am panicat pentru că "ne-am blocat" într-un avion".
VEZI ȘI: Panică la bordul unui avion, după ce un pasager a deschis uşa în zbor - Video
Care a fost cauza incendiului
Membrii echipajului au reușit să stingă incendiul, dar aeronava a fost totuși întoarsă pe aeroportul din Geneva, ca măsură de precauție. O anchetă a stabilit ulterior că incendiul a fost cauzat de bateria defectă a unei țigări electronice care fusese pusă într-unul dintre bagaje.
Zborul a aterizat în siguranță înapoi la Geneva, fiind întâmpinat de serviciile de urgență care s-au îmbarcat și au inspectat aeronava. Niciun pasager nu a raportat răni. Cei 191 de clienți easyJet au fost transportați în cele din urmă la Aeroportul Amsterdam Schiphol în ziua următoare.
Flightradar24 raportează că aeronava Airbus A320-200 implicată în incident a fost ținută în afara serviciului pentru verificări suplimentare, fiind în cele din urmă readusă la serviciu activ în 20 mai, pentru un zbor către Corsica.
EasyJet a declarat pentru RTS că "incidentul va face obiectul unei investigații oficiale, în conformitate cu procedurile".
Îndrumările pentru pasagerii easyJet arată clar că, deși țigările electronice și maximum două baterii de rezervă sunt permise în bagajul de mână, acestea nu trebuie să fie plasate în bagajul de cală. Fumatul a fost interzis pe zborurile din Marea Britanie de British Airways în 1990, Virgin și majoritatea celorlalte companii aeriene urmând exemplul curând după aceea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Semnalul dat de BNR privind economia. Adrian Negrescu: Ce urmează pentru România
- Marea reorganizare din Ministerul Muncii: Sunt mai puțini cu... 7 angajați!
- Plăcintă de mere cu aluat turnat, ca-n Ardeal. Rețeta din moși strămoși
- Infracțiuni economico-financiare, cu prejudicii foarte mari, în care sunt angrenate persoane din funcții publice, din administrația locală, dar și afaceriști. Cms. Neagu Claudiu vine cu dezvăluiri
- Autostrada București - Alexandria. ”Astăzi e nenorocire, cozi kilometrice, mai ales în weekend”. Gâdea și Catana dau asigurări: Se va face. Vă spun două motive
- Hellvig: În urmă cu 25 de ani era un om normal și nimic nu îl recomanda pentru vreo funcție. Dacă ar fi să recomand un model de urmat, el e unul dintre numele care îmi vine în minte
- Tânărul cu barbă din această fotografie restaurată a avut, la un moment dat, toată România la picioare. L-a sfidat până și pe Regele Carol 1
- Județul care a devenit un șantier în ultimii 4 ani. Claudiu Catana: Se lucrează la drumuri, la poduri și la port / video
- Ai avut telefon fix în trecut? Ești bun de plată azi! Avocatul Bărbuceanu îți spune ce să faci în astfel de situații
- Solicitarea CPI de arestare a lui Netanyahu este șocantă, subliniază Chirieac. ”Este pentru prima dată când amestecă victimele cu agresorii”
- Cum sunt prinse firmele cu administrator fictiv, numit și „om de paie”. Comisar: Întotdeauna identificăm adevăratul șef, aceștia nu scapă
- Lupta dependenților, de două ori mai grea într-un cuplu în care ambii consumă. Psiholog: Partenerul poate fi un obstacol în calea recuperării
- România o ia pe urmele Greciei. Negrescu: Cheltuielile statului, cu 28% mai mari în 2024, în țara codașă la colectarea TVA