Programată între 14 și 25 mai, ediția 2017 a FEST-FDR își propune să exploreze, prin spectacolele reunite în cele două module ale sale, o temă proprie umanității: IDENTITATEA. Este o temă ale cărei complexitate și plurivalență imprimă direcții de evoluție din cele mai variate perspective: identitar, individual, comunitar, social, cultural etc.
În acest context, selecția din acest an, realizată de teatrologul Oana Borș, urmărește diversitatea formelor pe care le îmbracă tema propusă în spectacolul pe text românesc de teatru contemporan.
Gheorghe Visu, Lucian Pavel și Mihaela Teleoacă în spectacolul Nina
În continuare, prezentăm selecția modulului FDR al FEST-FDR2017:
Aglaja, după Aglaja Veteranyi, dramatizare de Alina Petrică, conceptul și coregrafia Ștefan Lupu, Centrul Cultural pentru UNESCO „Nicole Bălcescu” București
Artist talk, un spectacol de Gianina Cărbunariu, ARCUB
București 41 – Tur retur, scenariu de Andreea Chindriș, Alexa Băcanu și Alexandru Berceanu, regia Alexandru Berceanu, Teatrul Evreiesc de Stat, București
Cealaltă țară, adaptare după Herta Müller, regia Alexandru Istudor, Teatrul Național Craiova
(D)efectul Placebo, conceptul și coregrafia Ștefan Lupu, Teatrul Național București
Efecte colaterale de Alexandru Popa, regia Vlad Zamfirescu, Teatrul „Nottara”, București
Frați de cruce, un spectacol de Liviu Lucaci, Teatrul Maghiar „Csiky Gergely” Timișoara
Familii, un spectacol de Eugen Jebeleanu, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu și Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu - Departamentul de Artă Teatrală și Centrul de Cercetări Avansate în Domeniul Artelor Spectacolului
Marți – un spectacol choirtemporan de Csepei Zsolt & Echipa, regia Sipos Krisztina. Váróterem Projekt, Cluj-Napoca
Nina de Matei Vișniec, regia Alexandru Maftei, Teatrul de Comedie București
Open de Ana Cucu Popescu, regia Leta Popescu. Asociația Reciproca în parteneriat cu Federația Fabrica de Pensule și Asociația GroundFloor Group
Obsesii de Claudiu Sfirschi–Lăudat, după texte de Margarita Karapanou, regia Yannis Paraskevopoulos, ARCUB
Pasărea retro se lovește de bloc și cade pe asfaltul fierbinte, textul și regia Radu Afrim, Teatrul Național din Târgu Mureș - Compania „Tompa Miklós”
Pe jumătate cântec, textul și regia Crista Bilciu, Teatrul de Foc, București
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă