Data publicării:

Imaginile de pe camerele auto sau de pe stâlp, inutile în instanţă, dar ele te pot scăpa de sancţiuni. Titi Aur, propunere pentru legiuitori

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Stiri
WhatsApp
Imagine de Hans de la Pixabay
Imagine de Hans de la Pixabay

Sunt camerele auto utile în cazul accidentelor rutiere? Instanţa nu primeşte imaginile de pe ele ca probe, pentru că dispozitivele nu sunt omologate, însă există şi cazuri în care acestea se pot dovedi utile. 

"Sunt atâtea camere de luat vederi încât în Bucureşti ştii în permanenţă care este traficul real", a precizat Alfred Bulai la Nod în Papură, plecând de la o discuţie despre exerciţiile de alarmare organizate de serviciile de urgenţă, care ar putea fi făcută printr-o simulare pe calculator, fără blocarea unor străzi. 

"Dar nu vor să le folosească. Nu ştiu cum Poliţia, care se plânge cu şapte guri că nu mai are personal, nu vrea să le conecteze, să ia de acolo imagini şi să îţi trimită acasă amenda. Că nu se poate, că legea, că nu ştiu cum. Trebuie să stea poliţistul în trafic, să îl bată soarele în cap", a intervenit Val Vâlcu. 

"Trebuie să zic asta, e o chestie amuzantă. Eram la o emisiune mai de mult şi venise şi Sorin Oprescu. Şi mi-a povestit că a mers cu şeful Poliţiei prin Bucureşti, nu ştiu ce acţiune aveau. Şi i-a zis la un moment dat să mai vopsească camerele de pe stâlpi, că arată nu ştiu cum. Şi şeful Poliţiei i-a zis că nu sunt ale lor, nu ştie ale cui sunt. Aşa că nici nu ştii dacă toate camerele sunt de la Poliţiei", a spus Bulai. 

"La Timişoara, primarul ăla, USR-ist, cum e el, a spus că pune la dispoziţia poliţiei camere de la un pasaj unde se produc cele mai multe accidente. A fost refuzat, că nu se poate, că trebuie să fie agentul constatator acolo. Să vadă el, să pipăie, nu ştiu...", a intervenit din nou Vâlcu. 

"Ăsta e motivul pentru care în instanţă nu pot fi folosite filmări ale oamenilor. Care sugerau clar că e problemă. Doar când a vrut instanţa s-a putut. A fost un caz de conducere agresivă prin Bucureşti, pe la Fântâna Mioriţa, când un şofer a fost băgat în gard de altul şi s-a lăsat cu o condamnare. A fost folosită o înregistrare de pe o cameră auto. Dar în cele mai multe cazuri, instanţa are dreptul să spună că nu e înregistrare oficială de pe o cameră omologată de MAI", a concluzionat Alfred Bulai. 

Youtube video image

Titi Aur propune folosirea imaginilor de pe camere neomologate, cu pedepse pentru cei care le editează sau falsifică 

Despre acest subiect am discutat şi la DC Conducem, cu Titi Aur, instructor de conducere defensivă. 

"Din punctul meu de vedere, camerele auto sunt utile. Eu aş vota şi susţine o lege ca ele să fie folosite ca dovadă în instanţă sau în orice anchete. Eu aş face aşa. Să fie considerate probe, dar aş veni cu o lege paralelă cu sancţiuni drastice pentru cei care falsifică imaginile. Sunt multe situaţii în care prin imaginile de pe camerele auto se pot demonstra multe, dar nu sunt băgate în seamă. 

Dar, chiar dacă nu sunt considerate probe în instanţă, dacă un alt participant la trafic face o greşeală şi este tentat să nu o recunoască, când îi arăţi imaginea îi va scădea apetitul de a nu recunoaşte, nu va mai putea susţine că nu a făcut, dacă a făcut ceva ilegal. Dacă nu ai imagini, există riscul să fii nevinovat, iar celălalt să spună că el e nevinovat. Apare frustrarea, pentru că ştii că eşti nevinovat, dar celălalt are tupeu şi te acuză tot pe tine. Chiar dacă nu e probă în instanţă, asiguratorii ţin cont de imaginile de pe cameră", a precizat Titi Aur. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel