Guvernul de la Zagreb va discuta probabil cu liderul german Angela Merkel chestiunea intrării Volkswagen în Croaţia, a anunţat joi ministrul croat al Economiei, Darko Horvat, transmit Hina şi Novinite, citează Agerpres.
VW a amânat decizia finală privind construirea unei fabrici în Turcia, a anunţat luna trecută un purtător de cuvânt al grupului auto german, pe fondul criticilor internaţionale la adresa operaţiunilor militare derulate de Ankara în Siria şi în consecinţă al temerilor legate de efectele potenţiale asupra imaginii VW.
Volkswagen analizase mai multe posibile locaţii pentru construirea noii sale fabrici din Europa de Est, inclusiv România, Serbia şi Bulgaria, dar până la urmă a optat pentru Turcia. În Manisa, la 40 km de oraşul Izmir, ar fi urmat să se construiască o uzină cu o capacitate anuală de producţie de 300.000 de vehicule.
"Am pregătit infrastructura"
Chiar dacă Andreas Tostmann, şef de producţie la VW, declara luna trecută că Volkswagen nu caută locaţii alternative în timp ce îşi evaluează planurile de construire a unei noi fabrici în Turcia, conform oficialilor de la Zagreb, executivul pregăteşte o propunere pentru ca investiţia să fie realizată în Croaţia.
Guvernul de la Zagreb a luat în considerare toate cerinţele conducerii VW şi a propus trei potenţiale locaţii care îndeplinesc condiţiile pentru noua uzină - Varazdin, Ivanic-Grad şi Dugo Selo.
"Am pregătit infrastructura şi ne-am bucura ca un astfel de gigant să vină în Croaţia, dar este prea devreme să vorbim despre VW în acest moment. Dacă voi avea şansa să prezint oferta Croaţiei în cadrul unor convorbiri directe, o voi face", a dat asigurări Darko Horvat, într-un interviu acordat postului naţional de radio.
O nouă fabrică și portofoliul grupului Volkswagen
Marţi, după reuniunea Consiliului de supervizare, Volkswagen a anunţat că va decide până la finalul anului dacă va construi noua sa fabrică în Turcia. Cel mai mare producător auto din lume nu reuşeşte să-şi depăşească rivalii din Asia din cauza costurilor ridicate cu forţa de muncă la fabricile sale din Europa Occidentală, ceea ce a determinat o schimbare de direcţie, spre Europa de Est.
Volkswagen are uzine în regiune, care produc pentru diferitele sale branduri, în Polonia, Slovacia, Cehia, Ungaria şi Bosnia-Herţegovina.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Horoscop 23 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are probleme în familie. Mergi pe vârfuri!
- Plata pensiilor pentru luna mai. Daniel Baciu, șeful Casei de Pensii, precizări importante pentru pensionarii români
- Scenariu de necrezut: Armate de gândaci cyborg controlați de la distanță. Ce spun cercetătorii japonezi
- Calcule electorale pentru Primăria București. Marele pierzător după retragerea lui Cîrstoiu. Chirieac: Va absorbi imediat o bună parte a electoratului său
- Klaus Iohannis, iritat de o întrebare primită de la un jurnalist DC NEWS: Asta să vă spună analiștii, sociologii, părerologii - Video în articol
- Horoscop 24 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care-și pierde controlul. Va fi foarte greu să-ți revii!
- ANAF se pregătește să ia bani de la români. Ești bun platnic? Vin vești proaste. Anunțul lui Boloș: Cât va trebui să plătim
- Geoană, anunț privind candidatura la prezidențiale 2024: Văzând ce se întâmplă în țară...
- Horoscop 23 aprilie 2024. Soarele din Taur se rupe de careul cu Pluto. Daniela Simulescu, previziuni pentru zodii
- Secretul tinereții fără bătrânețe: Vă vine să credeți că bărbatul din imagine are 60 de ani? Ce mănâncă omul care nu vrea să audă de botox
- Noi împotriva noastră. Zodia care se confruntă cu introspecții intense sub influența Lunii Pline
- Chirieac arată partea bună a noii curse pentru Capitală: Nu mai hotărăsc alții. Bucureștenii să aleagă!
- Care sunt șansele ca inteligența artificială din viitor să nu se lase condusă de om. Prof. Duțu: Am asista la încă o catastrofă asupra vieții pe planetă, deși n-ar fi prima