Data publicării:

Guvernul a aprobat noi atribuţii de control pentru Inspecţia Muncii

Autor: Rodica Mitu | Categorie: Politica
WhatsApp

Inspecţia Muncii va avea noi competenţe în activitatea de control în domeniul relaţiilor de muncă, securităţii şi sănătăţii în muncă, potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare al acestei instituţii din subordinea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, aprobat joi de Guvern.

Conform unui comunicat de presă al Executivului, prin reglementarea organizării şi competenţelor Inspecţiei Muncii se are în vedere întărirea rolului acestei structuri cu atribuţii de control în domeniul relaţiilor de muncă şi al securităţii şi sănătăţii în muncă, precum şi creşterea calităţii şi eficienţei actului de control.

Prevederile hotărârii au în vedere, printre altele, adaptarea prezentului proiect de act normativ la modificările şi completările aduse Legii 108/1999 prin Legea nr. 51/2012, act normativ de nivel superior cu care se află în conexiune. Totodată, hotărârea vizează redefinirea atribuţiilor generale şi specifice, pe domenii de activitate, respectiv relaţii de muncă, securitate şi sănătate în muncă şi supravegherea pieţei în concordanţă cu noile prevederi legale, astfel încât să fie evitat paralelismul cu celelalte atribuţii reglementate în prezent de Legea 108/1999. "Astfel, actul normativ stabileşte atribuţiile care ţin punctual de specificul activităţii şi care se reflectă atât în activitatea de control, cât şi în activitatea compartimentelor suport, de specialitate, ale instituţiei", precizează sursă citată.

Totodată, actul normativ stabileşte detalierea atribuţiilor inspectorului general de stat şi inspectorilor generali de stat adjuncţi.  

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel