Data publicării:
Grupul Goldbach se retrage de pe piața din România
Goldbach Group, companie internațională care se ocupă de vânzarea spațiilor de publicitate, a decis să se retragă din România, potrivit reprezentanților companiei.
Goldbach Group a anunțat într-un comunicat de presă că decizia a fost luată ca urmare ”a condițiilor economice dificile din prima parte a anului 2014 care au condus la rezultate mai puțin satisfăcătoare decât cele așteptate, să-și reconsidere prezența pe piața din România, ca parte a noii direcții strategice la nivelul Europei Centrale și de Est".
Goldbach Group a mai hotărât retragerea de pe piețele din Rusia și Cehia, externalizarea business-ului de agenție interactivă din Polonia și revizuirea, până la sfârșitul anului în curs, a activității din zona Adriatică.
VEZI ȘI: Mega-tranzacție pe piața media. Gigant cu 20 de milioane de abonați
„Modificarile cadrului legislativ implementate in aprilie 2013 au impiedicat Goldbach Group să-și diversifice liniile de business conform strategiei inițiale. Dificultatea reprezentării ca Regie de Vânzări a televiziunilor naționale precum și evoluția economiei românești în general și a pieței de publicitate în particular au determinat această decizie", a mai explicat compania.
Alin Alecu, general manager al operațiunii din România, a spus pentru HotNews.ro că au început demersurile pentru vânzarea regiei locale.
Grupul elevețian Goldbach, care vinde spațiu publicitar pentru numeroase media locale și regionale, precum și peste 80 de site-uri, inclusiv HotNews.ro.
Dragoș Stanca, director și partener Think Digital, a comentat pentru DC News informația.
"Orice retrage a unui player internațional din advertising-ul online local nu este un fapt pozitiv pentru piață. Multă lume s-ar aștepta, probabil, ca noi să ne bucuram cand un competitor are probleme. Însă nu e în regulă că piața în general întâmpină probleme și că nu este suficient business încat jucătorii internaționali să rămână activi aici. Pe de altă parte, dacă ar fi să mă gândesc la un efect pozitiv, piața are nevoie de consolidare. Episoade de genul acesta pot contribui la însănătoșirea mediului dominat, pe de o parte, de companii globale si, pe de alta parte, prea fragmentat între cele locale. Mai puțini playeri și concentrarea site-urilor în jurul companiilor care rezistă în acest mediu ostil poate duce la o putere de negociere mai mare. E singurul efect pozitiv pe care îl vad", a spus Dragoș Stanca.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News