"În drum spre conferinţă am auzit că primăvara întârzie pentru că vine cu CFR-ul. Dacă venea cu Tarom, probabil era anulată. Mă bucur că am auzit despre investiţii serioase spuse de domnul ministru Şova şi de către domnul ministru Gavrilă. Problema este că investiţii facem, dar cum întoarcem banii aceştia înapoi, către bugetul de stat. Grupul Grampet, prin firmele pe care le deţine şi prin cei 7.000 de angajaţi pe care îi are, după cum vedeţi face transport de la Marea Nordului până la Marea Neagră, Adriatică şi în curând până la Marea Egee. Facem transporturi din Germania, Austria, Ungaria, România spre Bulgaria şi de curând am luat licenţa şi am făcut primul transport în Serbia", a spus Gruia Stoica, preşedinte Grampet Group, în cadrul conferinţei, conform capital.ro.
China a luat portul Pireu
Gruia Stoica spune că pentru moment norocul României este că Serbia nu este membră a Uniunii Europene.
„Dacă din punct de vedere politic şi geostrategic, România nu este foarte bine poziţionată pe traseele şi pe coridoarele principale ale Europei. Marea majoritate a mărfurilor vin din Orient şi din Grecia, unde Cosco, cel mai mare operator de containere din China deja a luat portul Pireu şi investeşte în jur de 2 miliarde de euro. Îmi pun întrebarea de ce nu a ajuns la Constanţa, pentru că acest oraş este cel mai important port din această zonă. Vor ajunge foarte multe mărfuri spre centrul Europei prin Bulgaria şi Serbia. Deocamdată avem noroc că Serbia nu este in comunitatea europeană. Şi migranţii merg tot pe acest drum al Serbiei către Europa. Acestea sunt drumurile naturale, nu le inventăm noi," a mai spus Gruia Stoica.
Nu suntem departe
Președintele Grampet Group spune că strategia pentru transformarea României într-o plaformă logistică trebuie făcută într-o colaborare mai strânsă cu autoritățile.
„Grampet, prin strategia pe care a adoptat-o de 20 de ani a fost de a ieşi din ţară, de a se aşeza pe aceste coridoare şi de a aduce bani în ţară. Reuşim asta, dar avem nevoie şi de sprijinul autorităţilor. Am putea să tranformăm România într-o platformă logistică pentru Orientul Apropiat şi Îndepărtat, bineînţeles legat de portul Constanţa.Nu suntem departe de a face acest lucru dacă am avea nişte discuţii un pic mai dese cu autorităţile şi dacă ele s-ar apleca cu adevărat asupra acestei platforme. Vorbim de multă vreme, de aceea am şi pregătit Grampetul pentru Drumul Mătăsii. Probabil aţi auzit că preşedintele Chinei a invitat 22 de preşedinţi de ţară, arătându-le noul drum al mătăsii."
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- De ce militarii și oamenii cu handicap nu au primit „pensia” înainte de Paște 2024. Unde s-a produs confuzia
- Motivul pentru care o tânără a refuzat să mai plătească la casele self-pay din supermarket / video
- Adio, mașini în București? Ce spune Nicușor Dan
- BANCUL ZILEI: Rețeta ciorbei de burtă
- Ieșirea din scenă a lui Klaus Iohannis: pas cu pas, spre scenariul lansat în DCNews în decembrie 2023
- Riscurile la care ne expunem când facem cumpărături de pe Shein și Temu
- "Femeile din România și cele din Italia sunt foarte diferite”. Designerul Giulia Rossignoli dă cărțile pe față: E total invers
- Cum să treci corect pe „sub masă” - Sfântul Epitaf, în Vinerea Mare. Preotul Nicolae Crângașu: Așa se face
- Copiii din București merg degeaba în Herăstrău. Nicușor Dan: Când se va rezolva problema cu locurile de joacă
- Lui Mihai Mărgineanu nu i-a venit să creadă ce a văzut în Vama Veche / foto în articol