Grindeanu, investiții în infrastructură. Tomac: Vor deconta foarte dur! Nu suntem capabili
Data publicării:
Autor: Florentina Constantin
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Rachel Claire)
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Rachel Claire)
Eugen Tomac a vorbit despre investițiile care ar trebui făcute în infrastructură prin PNRR și de care este responsabil Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. 

Întrebat de analistul politic Bogdan Chirieac dacă se aşteaptă ca Sorin Grindeanu să facă investiţiile în infrastructură, privind PNRR-ul, Eugen Tomac, președintele PMP, a spus: ”Vor deconta foarte dur pentru că aici lucrurile sunt foarte simple. Comisia Europeană va prezenta regulat rapoarte cu privire la implementarea acestor programe ce ţin de reziliență. Din toate evaluările pe care le avem la ora actuală, pare că ne-am achitat sarcini doar pe hârtie. În realitate, nu suntem capabili încă să ne conectăm puternic la aceste facilităţi pe care le oferă UE pentru a putea ajuta economia şi, evident, să ne revenim cât mai rapid. Dincolo de criză de sănătate, le mai avem pe celelalte trei care pun o presiune foarte mare pe societate, iar această evoluţie a pieţei evident că produce şi mai multă îngrijorare și a accelerează prăpastia aceasta care există în societate dintre cetăţeni şi Guvern”.

Infrastructură nu avem, dar ne vom plimba cu trenurile pe hidrogen

Între timp, Ministerul Transporturilor cumpără trenuri pe hidrogen care să circule între Capitală și cele mai apropiate orașe - spre Pitești, Curtea de Argeș, Târgoviște și Craiova. 

”Finanțarea e din PNRR, aproape un miliard de euro și rutele sunt spre aeroport (Otopeni - n.r.), spre Pitești, Curtea de Argeș, Târgoviște și Craiova și mai este tren cu hidrogen în zona Banatului, spre Reșița”, a răspuns ministrul Transporturilor.

Întrebat, la Antena 3, dacă avem deja infrastructura pentru aceste trenuri, Grindeanu a răspuns că nu: ”sunt în proiect și sunt finanțate prin PNRR. S-a trecut de etapa importantă de avizare în Comitetul Tehnico - Economic al Ministerului Transporturilor”, scrie dcbusiness.ro.

Între timp, România are de modernizat peste o mie de kilometri de infrastructură feroviară, în timp ce Polonia, cu o lungime a traseelor feroviare nu cu mult mai mare decât a României, a reuşit să reabiliteze mai mult de 1.500 de kilometri cu fonduri europene, într-un singur exerciţiu bugetar european, arată datele raportului ”Să luăm trenul. Renaşterea călătoriilor cu trenul într-o Românie europeană”, realizat de Asociaţia 2Celsius, în cadrul proiectului Europe on Rail.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel