Grindeanu, acuzat că a anulat ilegal o licitație. Drulă intervine: O prostie colosală!
Conform Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anulat ilegal licitația pentru studiul de fezablitate al autostrăzii Craiova-Lugoj.
Potrivit unei decizii a Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (vezi AICI), Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor, a anulat ilegal licitația pentru studiul de fezablitate al autostrăzii Craiova-Lugoj.
Compania de Autostrăzi a decis în urmă cu aproape două luni să anuleze o licitație ca și încheiată pentru proiectarea autostrăzii A6, de 250 de km, de la Craiova până la Lugoj.
Motivul pentru această anulare ar fi că pe circa 30 de kilometri traseul s-ar fi suprapus cu un alt proiect de la Craiova la Târgu Jiu. Ulterior, la început de aprilie, CNAIR a relansat procedura pentru licitația secțiunii lipsă din Autostrada Lugoj-Deva.
Cătălin Drulă a intervenit
Într-o postare pe Facebook, Cătălin Drulă, ministru al Transporturilor în Guvernul Cîțu, a vorbit despre contribuția pe care a avut-o în realizarea acestei autostrăzi și la- taxat pe Grindeanu pentru faptul că a anulat licitația. Acesta din urmă a spus că o va relansa cu un termen de realizare mai scurt:
„Reamintesc că anul trecut, am făcut pentru prima dată în istoria de după ‘89, pași concreți pentru realizarea legăturii rutiere Craiova - Turnu Severin - Herculane - Caransebeș - Lugoj. Am lansat licitația pentru proiectarea acestei autostrăzi (un studiu de fezabilitate cu nivel mare de detaliu). Acum 3 luni, când eram aproape de semnarea contractului (mai era de rezolvat doar un ultim termen între participanți la Curtea de Apel), ministrul anti-infrastructură Grindeanu a decis să anuleze ilegal licitația.
O prostie colosală, în condițiile în care derularea unei noi licitații ia până la un an. Dar mai rău este că prin această manevră ilegală, până acum nu s-au obținut decât 3 luni de amânare. Răul făcut s-ar putea opri aici dacă Grindeanu nu decide să prelungească blocajul prin atacarea deciziei CNSC”, spune Drulă.”, scrie fostul ministrul Cătălin Drulă pe pagina sa de Facebook.
La licitația au fost scoase două trasee diferite
La licitație, în primă fază, CNAIR a scos două proiecte care aveau trasee destul de diferite. În cazul licitației pentru drumul expres Craiova - Tâgu Jiu, traseul era mult mai la est decât cele două orașe menționate. După studiul de fezabilitate din ianuarie 2022 s-a stabilit că traseul va trece pe la periferia orașului Filiași.
În cazul dumului Craiova - Drobeta Turnu - Severin - Lugoj, acesta trecea în cazul primei licitații mult la sud față de Filiași, iar ulterior acesta a fost redesenat chiar prin Filiași.
CNAI a consideră că autostrada Craiova - Drobeta Turnu - Severin trece prea aproape de oraș și, în loc să găsească o modalitate prin care să nu anuleze licitația deja lansată și aproape gata de contractare, a ales să anuleze cu totul demersul.
Compania de drumuri susține că este în „imposibilitatea de a adopta măsuri corective” încât să nu existe „consecințe negative asupra bugetului de stat și a fondurilor europene”.
CNAI mai precizează că Master Planul de Transport susține că traseul de la Craiova la Drobeta Turnu Severin trece prin Filiași și mai departe (urmând practic DN6) la Strehaia și spre Lugoj.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News