Grecia, singura ţară din UE care a reuşit reducerea accidentelor mortale. România, în continuare prima la decese pe şosele
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Sursa: Pexels
Sursa: Pexels
Numărul accidentelor mortale din Grecia a fost redus cu mai mult de jumătate în doar 10 ani. Iată cum au reuşit!

Grecia a fost singura țară din UE care a reușit obiectivul de a reduce accidentele rutiere mortale cu un procent mai mare de 50% în 2020, comparativ cu 2010.

Îmbunătățirea rețelei rutiere, consolidarea siguranței rutiere, sistemele de asistență a șoferului la mașinile moderne și creșterea nivelului de cultură a condusului au dus la scăderea numărului accidentelor rutiere mortale.

Potrivit datelor Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) în Grecia în 2020, au fost înregistrate 54 de decese din accidente de circulație la un milion de locuitori, adică au scăzut cu mai mult de jumătate (54%) față de 2010 (113 decese). Astfel, Grecia a scăpat de penultima poziție a celor mai periculoase țări pentru șoferi, clasându-se cu 8 locuri mai sus și lăsând în urmă Croația, Lituania, Polonia, Bulgaria, Letonia și România.

La nivel european, Suedia a avut cele mai sigure drumuri în 2020, cu doar 20 de decese din accidente rutiere la un milion de locuitori, Malta și Danemarca completând primele trei poziții, cu 21 și, respectiv, 28 de decese.

Spania s-a situat pe locul al 4-lea, cu 29 de decese, urmată îndeaproape de Irlanda și Olanda cu 30 de decese la un milion de locuitori, pe locul 7 s-a situat Germania cu 33 de decese, iar pe locul al optulea Slovenia, cu 38 de decese.

La polul opus, pe ultimele trei locuri s-au aflat România, care are cea mai proastă ”performanță” din Europa, cu 85 de decese la un milion de locuitori, Letonia, cu 73 de decese și Bulgaria, cu 67 de decese la un milion de locuitori, scrie Rador.

Luni, 6 februarie, senatorii au votat în unanimitate legea care îi va trimite după gratii pe şoferii care provoacă accidente mortale în timp ce sunt sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor, dar şi în cazul celor care conduc fără a avea permis de conducere. Iniţiată de senatorul PSD Robert Cazanciuc şi însuşită de un grup de parlamentari PNL şi PSD, propunerea legislativă a fost reintrodusă în circuitul parlamentar în noiembrie 2022, după ce în 2019 a fost respinsă de Parlament. VEZI AICI MAI MULTE

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel