Google face o schimbare majoră
Gigantul american de internet Google vrea să acorde mai mult spațiu reclamelor pe anumite produse ale sale, cum ar fi motorul de căutare sau aplicația de cartografie Google Maps.
Compania a anunțat marți pe site-ul său o serie de schimbări vizând publicitatea, care vor intra în vigoare "în cursul acestui an". Scopul este o mai bună adaptare a publicităţii la utilizatorii mobili, îndeosebi la cei care se conectează la internet de pe smartphone.
Sridhar Ramaswamy, unul din vicepreședinții grupului, care se ocupă de reclame și vânzări, arată că Google vrea "să îi ajute pe autorii de anunțuri să ajungă la consumatorii în căutarea unor magazine fizice", cu noi reclame locale postate pe Google.com sau Google Maps.
Acest lucru va permite, de exemplu, popularizarea unor magazine aflate în apropiere când un cumpărător va face o căutare de tipul "magazine de încălțăminte" sau "reparații mașini aproape de mine", adaugă el, conform TechCrunch.com.
Google "va experimenta astfel o serie de formate publicitare pe Maps". Unii utilizatori vor începe să vadă apărând mici "anunțuri sponsorizate" de cafenele, benzinării sau restaurante de pe traseul lor.
Grupul a mai prevăzut modificări în AdWords, sistem prin care se arată internauților reclame în raport cu căutarea pe care o fac pe Google, afișate sub forma unor linkuri sponsorizate în partea de sus a listei cu rezultatele căutării. Linkurile vor putea avea de acum titluri și descrieri mai lungi ale conținutului paginii de internet la care trimit.
Primele teste au arătat o creștere cu 20% a numărului de click-uri comparativ cu formatele actuale, tendință favorabilă pentru autorii de anunțuri, dar și pentru Google, care este plătit de aceștia în funcție de numărul de click-uri pe reclame.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News