Data publicării:

Google a primit amendă de 220 milioane euro în Franța

Autor: Neagoe Narcis-Florentin | Categorie: Tehnologie
WhatsApp
Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Google va plăti o amendă de sute de milioane de euro în Franța.

Conform CNN, compania americană va plăti 220 milioane euro în Franța și va fi nevoită să facă schimbări majore asupra afacerii de publicitate online ca parte a unui acord cu autoritățile franceze, după ce a pierdut un proces antitrust.

Penalizarea pentru Google vine simultan cu mai multe procese pe care gigantul tehnologic le are în Statele Unite ale Americii în privire cu comportamentul anti-competiție care. Astfel, ar putea să vedem deznodăminte similare cu oficialii din alte țări. Facebook, unul dintre ceilalți jucători dominanți din industria publicității online, este investigată mai nou separat de Uniunea Europeană pentru că ar avea un avantaj nedrept în modelul de afaceri pe care îl arată.

Autoritățile franceze au anunțat că vor sancționa în premieră Google pentru modul cum operează piața anunțurilor online

Într-un comunicat de luni, autoritatea de concurență din Franța a anunțat că a sancționat Google „pentru abuzarea de poziție dominantă” de pe piața publicității online în detrimentul platformelor rivale. Autoritate a acuzat Google că „tratează în mod preferențial” Google Ad Manager, platforma de gestionare a anunțurilor publicitare pe care o folosește pentru clienții cei mai mari.

„Decizia de a sancționa Google este una însemnată pentru că este prima decizie din lume de a examina procesele complexe ale algoritmelor prin care publicitatea online funcționează”, a transmis șefa organizației, Isabelle de Silva, într-un comunicat. Ca parte a acordului cu francezii, Google a promis că va permite mai ușor firmelor din Hexagon să folosească informațiile și uneltele sale cu alte tehnologii de reclame.

Compania americană a promis că va face schimbări atât în Franța, cât și la nivel global

 

„Vom testa și dezvolta aceste schimbări în următoarele luni înainte să le scoatem pe piață la scară largă, incluzând chiar la scară globală”, a transmis Google, într-un comunicat. „Suntem dedicați colaborării proactive cu organele de reglementare de peste tot pentru a ne îmbunătăți produsele”, a mai adăugat compania, după ce a fost forțată să plătească 220 milioane euro.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel