Data actualizării:
Data publicării:

Gigant străin pe piața fast food-ului din România

Autor: Bogdan Bolojan | Categorie: Economie
WhatsApp

Taco Bell intră pe piața fast-food-ului din România într-o competiție dominată de McDonald's și KFC. 

Românii lasă anual peste 2 miliarde de lei în acest tip de restaurante, astfel că piața este una cu un potențial imens. 

„Segmentul de fast-food a atras atenția con­sumatorilor români datorită activității bran­durilor internaționale precum McDonald’s și KFC care au reușit să aducă mai aproape stilul de viață occidental“, spun analiștii Euromo­ni­tor. Creșterea puterii de cumpărare i-a deter­mi­nat pe români să iasă mai des în oraș, iar restau­rantele de tip fast-food au avut de câștigat de pe urma acestei situații. Shaormeriile și restau­rantele au devenit locuri de întâlnire pentru consumatorii de toate vârstele și profesiile, potrivit ZF.

„Premier Restaurants România este liderul incontestabil al acestei piețe, prin intermediul McDonald’s România controlând 29% din piață în valoare și 31% în volum (număr de tranzacții)“, potrivit Euromonitor. Pe locul secund se află lanțul american KFC. Fiecare dintre cele două lanțuri are circa 65-70 de localuri în România, iar afacerile lor cumulate sunt de circa 1 mld. lei.

Taco-Bell este un lanț celebru de fast food în Statele Unite ale Americii, care are în prezent peste 6500 de restaurante. Restaurantul servește o diversitate de mâncăruri mexicane.

Nu cu mult timp în urmă pe piața din România intra și Burger King care deschidea opt restaurante. Brandul nu a avut însă prea mare succes în țara noastră, iar afacerile au intrat rapid în declin, primele trei restaurante fiind închise în 2011 și ultimele în anul 2012

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel