Data publicării:

Ghid de iarnă pentru maşini diesel: 10 lucruri esențiale, de luat în seamă

Autor: DCNews Team | Categorie: Stiri
WhatsApp

Specialiştii de la Midocar le reamintesc în primul rând proprietarilor de maşini diesel cele mai importante aspecte la care trebuie să aibă grijă în sezonul rece - ştiut fiind că iarna este dificil pentru masinile alimentate cu motorină, adică maşinile TDI, dCi, TDCi, CDTi, HDi, etc.

1. Folosiţi combustibil adecvat

Când temperaturile scad, proprietarii maşinilor Diesel se pot confrunta cu pierderea puterii motorului autovehiculului. De cele mai multe ori, cauza acestei probleme este atribuită filtrelor umede care îngheaţă, dar adevărul este că problema ţine chiar de combustibilul din rezervor.

Toţi combustibilii Diesel conţin parafină, substanţă care, la temperaturi variind între -7 şi -28 de grade Celsius, se cristalizează pe filtrele de combustibil şi blochează alimentarea motorului cu carburant. Ocazional, parafina din motorina poate cristaliza si de la +5 grade Celsius în jos. Optaţi pentru combustibili cu temperatura limită de filtrabilitate adecvată vremii reci.

CITEȘTE ȘI: Mașini motorină. Comisia Europeană a pus gând rău motoarelor Diesel

2. Nu neglijaţi bateria

Bateria este mult mai solicitată iarna, pornirea motorului necesitând un curent de 2-3 ori mai mare decât vara. Pentru motoarele diesel, ţineţi cont de avertizorul de "bujii incandescente" din bord.

Nu încercaţi pornirea motorului înainte de stingerea acestui indicator. Dacă este foarte frig, după stingerea indicatorului luaţi contactul şi puneţi-l din nou. După stingerea a doua oară a indicatorului de "bujii incandescente", acţionaţi demarorul.

Nu trebuie pornite simultan instalaţia audio, degivrarea, aeroterma climatizării pe viteza maximă, luminile, ştergătoarele. Pe frig intens, dacă s-a depăşit -8°C, este bine să aprindeţi farurile pentru câteva minute pentru a "încălzi" bateria, înainte de a acţiona demarorul. Nu ţineţi consumatorii activaţi, cu motorul oprit, decât dacă este strict necesar.

3. Atenţie maximă la bujii şi cureaua de distribuție

Dacă aveţi motor diesel, verificaţi starea bujiilor incandescente. Dacă observaţi că la frig motorul nu porneşte egal, ci merge "în 3″ sau chiar "în 2″ , înseamnă că una sau două bujii incandescente sunt întrerupte. Dacă este aşa, schimbaţi tot setul, veţi fi scutit de neplăceri.

Constructorul recomandă schimbarea curelei la intervale specificate. Dacă nu ştiţi care sunt acestea, valoarea de 60.000 km este universal acceptată de producătorii de curele de distribuţie.
Costurile acestei schimbări sunt mult mai mici decât costurile pieselor ce trebuie schimbate în cazul ruperii curelei, ceea ce antrenează distrugerea unei bune părţi din motor (în special la motoarele diesel).

4. Verificarea antigelului

Întreţinerea normală a maşinii în service include şi verificarea antigelului. Totuşi, e bine să verificaţi nivelul lichidului de răcire din vasul de expansiune.

Dacă, într-o situaţie de urgenţă, aţi fost nevoit să completaţi cu apă, e cazul să verificaţi densitatea antigelului din motorul dumneavoastră. Acest lucru se face cu motorul rece. Nu turnaţi niciodată antigel sau apă rece în circuitul de răcire al motorului fierbinte.

5. Instalaţia de climatizare

Filtrul de polen trebuie să nu fie colmatat (înfundat), deoarece acest lucru duce la reducerea circulaţiei aerului, deci geamurile se dezaburesc mai greu, iar atmosfera interioară se încălzeşte prea încet.

Dacă maşina e prevazută cu rezistenţe de încălzire a parbrizului, verificaţi funcţionarea lor. Folosiţi-le numai când parbrizul este îngheţat şi numai cu motorul mergând.

6. Cum se foloseşte frâna de mână

Este bine să nu folosiţi frâna de mână când sunt temperaturi scăzute. Puteţi avea surpriza neplacută a îngheţării cablului şi a imposibilităţii eliberării frânei de mână a doua zi dimineaţă, când vreţi să plecaţi de pe loc.

7. Anvelopele

În cazul în care autoturismul dumneavoastră este dotat cu anvelope "All Season", puteţi să le folosiţi şi iarna, dacă nu sunt prea uzate. Limita legală este de 1,5 mm (dacă măsuraţi cu un şubler adâncimea profilului, în partea cea mai uzată, nu trebuie să fie mai mică de atât).

Dacă este necesar să vă echipaţi cu lanţuri, este bine să ştiţi că folosirea lor pe drum uscat duce la uzuri mari ale anvelopelor (ba chiar la distrugerea rapidă a acestora), precum şi la uzura accentuată a componentelor suspensiei şi direcţiei. Deci lanţurile se recomandă doar când e zăpadă mare sau gheaţă.

8. Protejaţi ștergătoarele de parbriz

Ştergatoarele de parbriz sunt iarna victimele gheţii. Când acţionaţi maneta de pornire a ştergătoarelor, motorul electric al mecanismului este activat şi stă sub tensiune, până când ştergătoarele realizează mişcarea lor obişnuită.

9. Broaşte, încuietori, mânere, geamuri electrice

Toate acestea devin o problemă pe frig, mai ales combinat cu umezeala. Dacă folositi cheia pentru a descuia maşina, pulverizaţi spray sau turnaţi soluţie specială împotriva îngheţului broaştelor. Procedaţi astfel seara, când aţi ajuns acasă, când maşina este caldă. Dacă însă observaţi că nu puteţi învârti cheia în broască, nu forţaţi. Încercaţi să încălziţi cheia (în mână sau apropiind-o de o brichetă aprinsă) şi încercaţi din nou deschiderea. Cea mai eficientă metodă este folosirea unui spray anti-îngheţ.

10. Spălarea maşinii şi verificările de rutină

Vizita la spălătorie trebuie evitată dacă este urmată de o staţionare sau parcare în frig. După spălare, maşina trebuie uscată la curent de aer cald, apa din încuietori poate să îngheţe, uşile/capotele se pot lipi de chedere, etc.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel