Guvernul german şi Deutsche Bahn au ajuns la un acord ce prevede până în 2030 investiţii comune în mentenanţa şi repararea căii ferate, în valoare de aproximativ 86 de miliarde de euro. Alte fonduri de la bugetul federal vor fi de asemenea alocate pentru lucrări. El estimează că sunt necesari 900 de angajaţi noi pentru a utiliza banii disponibili pentru mentenanţa şi repararea căii ferate. În prezent, Deutsche Bahn are 11.000 de angajaţi. 'Nici nu am început încă să vorbim despre digitalizare şi alte zone unde am avea nevoie de personal', a explicat Pofalla. Conform calculelor sale, până în 2030 va fi alocată infrastructurii o sumă record, de 156 de miliarde de euro (170 de miliarde de dolari). Săptămâna trecută, directorul Deutsche Bahn, Richard Lutz, afirma că se aşteaptă ca pachetul pentru protecţia mediului, în valoare de cel puţin 100 de miliarde euro anunţat de Guvernul german, să genereze cea mai puternică creştere înregistrată de Deutsche Bahn în istoria de 180 de ani a companiei. Printre măsurile vizate de Guvernul de coaliţie condus de cancelarul Angela Merkel se numără promovarea transporturilor publice şi a călătoriilor cu trenul, creşterea preţului la călătoriile cu avionul în Germania şi diverse subvenţii pentru dezvoltarea de automobile electrice sau pentru instalaţii de încălzire ecologice. Richard Lutz a precizat că pachetul pentru protecţia mediului include şi o reducere a Taxei pe Valoarea Adăugată pentru biletele de tren, ceea ce îi va aduce Deutsche Bahn venituri suplimentare în valoare de 20 miliarde euro până în 2030. Companiile europene de căi ferate ar urma să fie principalele beneficiare ale tranziţie dinspre transportul cu automobilul şi avionul spre sistemul public de transport care emite mai puţin dioxid de carbon. Deutsche Bahn operează cea mai lungă reţea de cale ferată din Europa, aproximativ 39.000 de kilometri. În acest context, Richard Lutz a spus că Deutsche Bahn intenţionează să cumpere 30 de noi trenuri de mare viteză până în 2023, pentru a putea face faţă preconizatei creşteri a numărului de pasageri, ceea ce înseamnă un contract în valoare de un miliard de euro pentru companiile producătoare de trenuri. În prezent, trenurile de mare viteză ICE-4 utilizate de compania Deutsche Bahn sunt produse de Siemens şi Bombardier, însă Lutz a spus că noile garnituri nu vor fi de acelaşi tip. Operatorul feroviar de stat Deutsche Bahn este sub presiune din partea călătorilor pentru a-şi îmbunătăţi serviciile şi a reduce întârzierile trenurilor. De asemenea, compania se confruntă cu probleme financiare, datoria sa ajungând la 20 de miliarde de euro iar deficitul de finanţare ar urma să atingă cinci de miliarde de euro până în 2023, avertizează analiştii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Bătrânica din Germania e istorie: Acum, toți samsarii merg la grădiniță! Nouă tactică pe piața auto second hand
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest