Noul proiect de lege, convenit în decembrie 2013 între conservatorii cancelarului german Angela Merkel și social-democrați, prevede ca, din 2016, conducătorii auto străini să plătească, în medie, 88 de euro/an pentru un autocolant pe parbriz care le va da acces pe drumurile nemțești, taxă ce nu va genera însă costuri suplimentare pentru germani, scrie incont.ro.
Planul Berlinului, care ar putea aduce venituri de circa 260 de milioane de euro, nu a fost pe placul șoferilor din țările vecine, ei fiind de altfel și cei mai afectați de această măsură.
Citește și Vom avea 3.000 de kilometri de autostrăzi în 2020, spune Dan Șova, dar...
"Am transformat Europa într-un loc în care traficul se desfășoară liber, iar acum îl punem în pericol. Dacă Germania introduce o astfel de taxă, alte țări i-ar putea urma exemplul, creând diviziuni și o posibilă erodare a spiritului european", declara încă de anul trecut Mike Pinckaers, purtător de cuvânt al asociației șoferilor olandezi, ANWB.
Nici germanii nu sunt foarte încrezători că decizia Berlinului este bună, mai ales că pentru acoperirea costurilor de îmbunătățire a infrastructurii ar fi nevoie de o sumă mult mai mare.
La fel de nemulțumiți se declară și austriecii, în special cei care locuiesc aproape de granița cu Germania și se deplasează frecvent în acest stat: "Ar fi incorect ca taxa să fie aplicată doar străinilor. O mulțime de oameni ar fi afectați, iar traficul ar fi deviat pe șosele care traversează multe sate mici", a declarat Elisabeth Jaeger, din Dornbirn, Austria.
De altfel, ministrul Transporturilor din Austria avertiza încă de la sfârșitul lunii noiembrie că va da în judecată Germania la Curtea Europeană de Justiție, dacă șoferii străini vor fi discriminați.
Noua taxă, necesară, susține Berlinul
Autoritățile germane susțin, însă, că măsura este necesară, deși aplicarea ei ar putea irita statele vecine, inclusiv Franța, mai ales că țările europene îndatorate aplică măsuri de austeritate.
"Șoferii germani plătesc aproape peste tot în Europa, așa că este corect ca și străinii să plătească o taxă de drum în Germania. Avem nevoie de noi surse de finanțare pentru întreținerea și îmbunătățirea infrastructurii rutiere", a declarat Juergen Fischer, purtător de cuvânt al Uniunii Creștin-Sociale, aliat al conservatorilor din CDU.
"Dorim să o facem pentru că avem nevoie de fonduri pentru infrastructură. Este important ca niciun german să nu fie împovărat cu noi costuri", afirma în noiembrie 2013, cancelarul Germaniei, Angela Merkel.
Conform proiectului de lege, șoferii germani ar putea primi o vignetă în cadrul taxei anuale de drum, în timp ce străinii ar trebui să o cumpere separat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă