Data publicării:

Gara de Nord, definiția mizeriei și nesiguranței. Ministrul Transporturilor ar trebui să fie obligat să locuiască acolo

Autor: Neagoe Narcis-Florentin | Categorie: Stiri
WhatsApp
Foto: Agerpres
Foto: Agerpres

Gara de Nord a fost subiectul discuției dintre Val Vâlcu și Alfred Bulai la emisiunea Nod în papură de la DC News TV.

„Dacă tot vorbim de Sectorul 1, am fost zilele trecute la Gara de Nord. Nu există loc mai împuțit decât Gara de Nord. Nu se poate așa ceva! Ar trebui condamnat Grindeanu să locuiască în Gara de Nord. Să-i dea două camere de protocol și să stea prin mizeria aia. Primărița de la Sectorul 1 să-și plimbe câinele în jurul Gării de Nord.

Strada e murdară, mizerabilă, nu se poate așa ceva. În Grecia, spălau strada de lângă gară și trotuarele cu presiune”, a răbufnit Val Vâlc,u la Nod în papură.

Aspectul, întotdeauna mai presus decât funcționalitatea

„În interiorul gării, este clar treaba Ministerului Transportului, iar pe acolo e treaba celor două primării: Sector 1 și Primăria Capitalei. Paradoxal, la noi curățenia și aspectul estetic sunt mai importante decât partea strategică. Asta ne-a demonstrat Traian Băsescu care așa a început. Nimeni nu știa cine este când a fost la Ministerul Transporturilor și i-a pus pe ăia să facă curat prin Gara de Nord. Toate ziarele l-au lăudat că face adevărata reformă”, a răspuns Alfred Bulai.

Ce trebuie să facă un ministru al Transporturilor

 

„Internetul are și el părțile lui bune, să dau un citat din ce a apărut pe rețelele de socializare: Să lauzi un ministru al Transporturilor că se construiesc autostrăzi e ca și cum ai lăuda bancomatul că eliberează bani sau automatul de suc că ți-a dat un suc. Nu asta trebuia să facă?! De ce nu o face mai repede? O firmă austriacă care va face un segment de autostradă de la noi anunță că va dura 6 ani proiectul. Piramidele și Marele Zid Chinezesc se făceau în timpul ăsta”, a adăugat Vâlcu.

„Avem o lipsă grozavă de viziune, mai ales la Transporturi. Avem o obsesie cu autostrăzile, deși capacitatea noastră de a transporta lucruri este modestă, ca să fiu amabil. Dacă am avea viziune, ne-am uita la viitor. Acesta este al transportului electric și de mare capacitate: adică trenuri. Aici nu se investește absolut nimic”, a răspuns sociologul.

Nu se putea lua un leu un plus pentru o mână de lavabilă?

„Iarăși mă duci la Gara de Nord. Păi n-am nevoie de vreo dovadă a funcționării Ministerului când văd Gara de Nord. Luai un leu în plus pentru fiecare călător și plăteai o firmă de curățenie și dădeai cu o bidinea și reparai pe acolo.

În primul rând, Gara de Nord trebuia îngropată sau mutată. Nu pui în mijlocul Capitalei linii de tren. Dincolo de asta, trebuie fonduri, proiecte de reabilitate... când e nevoie doar să fie curățată, zugrăvită, trebuie puse becuri că noaptea nu vezi nimic”, a mai spus jurnalistul.

Țările dezvoltate au ajuns unde sunt datorită infrastructurii

 

„În acești 30 de ani nu s-a construit o gară în România. Cred că s-au închis multe. Toate țările care s-au dezvoltat s-au dezvoltat datorită transporturilor. Noi avem o rețea feroviară veche, mare parte din ea făcută de comuniști, apoi ne-am oprit. Toată situația pleacă de la faptul că am separat infrastructura de călători, de marfă etc., prețurile nu sunt reale, și practic banii vin de la buget”, a conchis Alfred Bulai.

VIDEO

 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel