Gabriela Firea vine cu propriile propuneri pentru Noul Cod Rutier
Senatorul Gabriela Firea vorbește despre Noul Cod Rutier, punând față în față sancțiunile uriașe propuse de MAI și numărul, de asemenea uriaș, al victimelor de pe șoselele din România. Social-democrata vine cu propriile modificări pe care le propune Codului Rutier.
"Cele mai multe critici la adresa proiectului pot fi grupate în două mari categorii: cele care vizează cuantumul amenzilor și cele care vizează perioadele sensibil mărite de suspendare a permisului de conducere auto în cazul unor abateri de la Codul Rutier.
(...) Oricât de îndreptățite ar fi aceste critici, nu putem să ignorăm faptul că la sfârşitul anului 2012 erau înregistrate pe teritoriul României 9.355 de accidente grave de circulaţie, soldate cu 2.040 de decese şi 8.848 de persoane rănite grav. În fața acestor cifre trebuie să admitem, cu toții, că trebuie luate măsuri, iar înăsprirea pedepselor pentru abateri de la regulile de circulație se impune aproape de la sine", transmite Gabriela Firea, prin intermediul unui comunicat de presă, intitulat "Codul Rutier: Între viață și zmeii de pe șosele".
Amenzile, mult prea mari pentru veniturile românilor
Senatorul PSD spune că este conștient de faptul că cei mai mulți dintre șoferii sancționați nu vor putea să plătească amenzile uriașe propuse de MAI și propune o creștere mai suportabilă, raportată de veniturile din România:
"Sunt de acord că o amendă de 16.000 de lei aplicată unui conducător auto care câștigă 1.000 de lei pe lună nu va avea niciun efect, pentru că pur și simplu nu va putea s-o plătească. Amenzile trebuie să fie mari, mai mari, dar suportabile, având ca termen de referință câștigurile reale din România. În aceste vremuri grele pentru toată lumea, mă tem că orice măsuri pecuniare exagerate vor avea efect opus celui scontat".
Anularea dreptului de a conduce pentru recidiviști
Gabriela Firea este mult mai drastică însă atunci când vine vorba de suspendarea permisului, arătând că recidiviștii ar trebui pedepsiți progresiv, până când s-ar ajunge la anularea definitivă a dreptului de a conduce:
"Nu însă același lucru se poate spune despre suspendare permisului auto. Condusul mașinii nu este, pentru marea majoritate a șoferilor, o necesitate vitală. Prin urmare, există abateri de la Codul Rutier, în special cele care presupun asumarea voluntară, cum ar fi conducerea sub influența băuturilor alcoolice, viteza excesivă, ignorarea culorii roșii a semaforului, care ar trebui penalizate cu suspendarea permisului pentru mai mult de 90 de zile, cât este limita maximă în prezent. Iar pentru recidivă, suspendarea ar putea să crească progresiv, mergând până la anularea dreptului de a conduce autovehicule.
În ce-i privește pe șoferii profesioniști, despre care mulți spun că sunt printre cei mai agresivi participanți la trafic, mai ales cei care conduc autovehicule de gabarit mare, nu există niciun temei rezonabil pentru a le aplica un regim de discriminare pozitivă. Faptul că din condusul pe drumurile publice își câștigă existența ar trebui să fie un motiv în plus pentru a respecta legea, și nu un motiv să fie iertați atunci când o încalcă".
Vezi și: Consultare publică online pe noul Cod Rutier. Votează AICI ce prevederi rămân, ce să fie anulat
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News