Potrivit expunerii de motive, semnate de primarul general, Gabriela Firea, în Bucureşti şi zona adiacentă, sistemul de transport public existent deserveşte aproximativ patru milioane de locuitori. Se menţionează că dezvoltarea şi modernizarea acestui serviciu public, precum şi orientarea în mai mare măsură a întregii activităţi spre satisfacerea necesităţilor de mobilitate a populaţiei vor contribui la descurajarea transportului cu autoturisme private.
„În lipsa unei coordonări unitare şi a unei strategii de integrare a serviciilor de transport public la nivelul întregii zone, fiecare operator de transport acţionează independent pentru fundamentarea programelor de dezvoltare, stabilirea şi realizarea proiectelor de extindere şi de modernizare a infrastructurii şi stabilirea politicii tarifare. În multe situaţii se ajunge la paralelisme în dezvoltarea reţelelor de transport şi alocarea de resurse fără o coordonare unică şi o maximizare a eficienţei oricărei investiţii în contextul general al teritoriului deservit”, se arată în expunerea de motive.
Gabriela Firea mai precizează că măsurile de descentralizare vor avea ca efect alinierea la regulamentele europene privind transportul local, dar şi punerea în aplicare a bunelor practici din capitalele europene unde atât transportul de suprafaţă, cât şi transportul subteran sunt în coordonarea unei autorităţi de transport municipale sau metropolitane.
În raportul de specialitate se mai arată că municipalitatea a demarat înfiinţarea unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară care să ţină cont de interesele economice şi sociale ale localităţilor din jurul Capitalei şi de recunoaşterea drepturilor şi obligaţiilor ce le revin şi a necesităţii dezvoltării unui transport public eficient.
„În toate rapoartele întocmite în perioada 2012 - 2014 de Banca Mondială în cadrul contractului de Servicii de consultanţă Asistenţă pentru Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în vederea consolidării capacităţii de planificare strategică în sectorul transporturilor - Componenta 4: transportul urban, se specifică faptul că adminstraţiile publice anterioare şi-au anunţat dorinţa de a transfera SC Metrorex SA în autoritatea Municipalităţii concomitent cu transferul atribuţiilor Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti către Asociaţia de dezvoltare comunitară de transport Bucureşti-Ilfov”, prevede documentul, citat de Agerpres.
Potrivit raportului de specialitate, această operaţiune „ar face mai uşoară gestionarea în comun a operatorilor de transport interni - RATB şi Metrorex” şi va rezolva problema integrării nivelurilor tarifare.
„În programul de guvernare locală Bucureşti 2016 - 2020 am menţionat la capitolul 'program de transport' că vom face o evaluare şi redimensionare a tuturor traseelor, astfel încât să se elimine redundanţele şi să se asigure interconectarea traseelor de suprafaţă cu cele ale metroului, va fi introdus biletul unic de călătorie, valabil atât pe mijloacele de transport de suprafaţă, cât şi pentru metrou, inclusiv versiunea electronică a tichetului, pentru telefoanele mobile inteligente”, mai prevede raportul de specialitate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- S-a descoperit, în sfârșit, cum au fost construite piramidele din Egipt
- Centrală pe gaze vs. centrală electrică. Vintilă (FEL România): Dintre cele două eu aș alege-o pe a treia
- Gata cu telefoanele mobile așa cum le știam! Cu ce vor fi înlocuite. Ți-ai fi închipuit că se va ajunge aici? foto în articol
- Luna Plină, prăpăd pentru patru zodii. Daniela Simulescu: Dormiți mult să treacă repede
- Emi și Cuza, comentarii la adresa lui Florin Ristei: "Exagerează cu vocea! Ca și cum ai două ceasuri cu diamante și le porţi pe amândouă!"
- Ce presupune amplasarea reactoarelor modulare mici (SMR) pe teritoriul României. Ambasadorul Rim Kap-soo: Ar fi prima țară din lume care are așa ceva / video
- ADN-ul lui Alain Delon, cerut în instanță. Presupusă legătură de paternitate: "Nu ai ochii mei, nu ai părul meu, nu eşti fiul meu, nu vei fi niciodată fiul meu"
- În Reșița condusă de Ioan Popa (PNL), austriecii de la Porr s-au apucat să... asfalteze șine de tramvai / video
- Locul din România unde turiștii ”vin pentru că avem niște peisaje extraordinare” și ”oamenii sunt gospodari și primitori”: Dar avem o problemă foarte gravă
- Nu ai nevoie de asigurare de sănătate suplimentară în UE. Cum să obții gratuit și fără drumuri cardul de sănătate european