Fuziune Siemens-Bombardier. Miză URIAȘĂ
Purtătorul de cuvânt al Guvernului de la Berlin a refuzat să comenteze informaţiile privind negocierile dintre concernul german Siemens şi grupul canadian Bombardier privind fuziunea diviziilor lor feroviare, transmit Bloomberg şi Reuters.
Divizia de mobilitate a Siemens produce trenurile de mare viteză ICE, care conectează principalele oraşele germane, tramvaie şi echipamente de semnalizare.
Întrebat dacă Executivul este implicat, purtătorul de cuvânt le-a spus jurnaliştilor: "Departamentul economiei urmăreşte desigur ceea ce se întâmplă în mediul de afaceri din Germania, dar nu pot face niciun fel de declaraţii referitoare la cazuri concrete".
Marţi, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au anunţat că Siemens şi Bombardier sunt în negocieri preliminare privind fuziunea diviziilor lor feroviare, noua entitate fiind capabilă să concureze mai bine, pe fondul intensificării concurenţei din China.
Propusa societate mixtă, care ar putea valora cel puţin zece miliarde de euro (10,6 miliarde de dolari), ar putea fi creată până la mijlocul acestui an, susţin sursele.
Analiştii de la Societe Generale SA au evaluat divizia de mobilitate a Siemens la aproximativ 7,2 miliarde de euro, în timp ce Veritas Investment Research Corp apreciază că participaţia de 70% deţinută de Bombardier în divizia de transportat valorează cel puţin cinci miliarde de dolari.
Prin combinarea diviziilor lor feroviare, Siemens şi Bombardier vor reuşi să atenueze presiunile din partea concurenţilor chinezi, care se extind pe plan global şi ameninţă cota de piaţă a celor două companii.
Siemens şi Bombardier au o prezenţă importantă pe piaţa din România, relatează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News