Franţa şi Spania vor să oprească vânzările de mașini pe benzină
Data publicării:
Autor: Andrei Itu
WhatsApp
Franţa şi Spania vor să oprească vânzările de mașini pe benzină
Franţa şi Spania vor să oprească vânzările de mașini pe benzină
Franţa şi Spania s-au alăturat joi angajamentului de a opri vânzările de vehicule pe benzină până în 2035, cu cinci ani mai devreme decât era planificat anterior, ca parte a eforturilor de a accelera tranziţia către o economie cu emisii scăzute de carbon. 

Reprezentanţii celor două ţări au făcut aceste promisiuni la summitul COP27 pentru climă de la Sharm el-Sheikh, în Egipt, alăturându-se astfel unui grup de noi semnatari ai Declaraţiei privind vehiculele cu emisii zero (ZEVD), lansată la conferinţa de anul trecut de la Glasgow.

Semnatarii, inclusiv ţări, municipalităţi şi companii, s-au angajat să ajungă la 100% vânzări de vehicule cu emisii zero până în 2035 pe pieţele de top şi până în 2040 pe tot globul.

Printre o serie de noi corporaţii semnatare s-au numărat Delta Electronic, Coca-Cola EUROPACIFC Partners şi producătorul de piese Valeo, a anunţat guvernul britanic într-un comunicat. Numărul total de semnatari ai angajamentului este acum de 214, de la 130 cu un an mai devreme.

În continuare, ZEVD va fi supravegheat de un nou grup, Coaliţia Accelerând spre Zero, care îşi propune să ajute semnatarii să îşi implementeze angajamentul.

Factorii de decizie sunt dornici să reducă sau să elimine emisiile de gaze cu efect de seră provenite de la maşini, camioane şi alte forme de transport cum ar fi avioanele, care contribuie la încălzirea globală.

Aviaţia şi transportul maritim sunt mai greu de decarbonizat, dar tehnologia cu emisii scăzute pentru vehiculele mai mici este bine stabilită şi se extinde rapid. Date publicate de BloombergNEF au arătat că 2022 va fi un an record pentru vânzările de vehicule cu emisii zero, vehiculele electrice reprezentând 13,2% din totalul vânzărilor din prima jumătate a anului.

Alok Sharma, care a fost preşedinte la COP26, a declarat că angajamentul pentru vehicule cu emisii zero "a reprezentat o decizie majoră care a reunit actori de frunte pentru a accelera tranziţia către vânzările de maşini noi 100% cu emisii zero până în 2040 şi până în 2035 pe pieţele de top".

El a adăugat: "Există încă oportunităţi uriaşe în pieţele emergente şi economiile în curs de dezvoltare, motiv pentru care sunt încântat să lansez oficial astăzi Coaliţia Accelerând spre Zero. Această coaliţie oferă ţărilor platforma pentru a merge mai departe şi mai rapid şi pentru a se asigura că nicio ţară este lăsat în urmă".

Pentru a ajuta ţările în curs de dezvoltare să facă tranziţia la vehiculele electrice, ministrul britanic pentru climei Graham Stuart a declarat că ţara sa colaborează cu alte entităţi pentru a lansa un plan de sprijin, scrie Rador.

Vezi și - ”Eșecul Europei nu este problema Africii”. Uganda acuză Occidentul de standarde duble în cazul centralelor pe cărbune

Președintele Ugandei, Yoweri Museveni, a criticat țările occidentale pentru ceea ce el numește un „dublu standard condamnabil” în răspunsul lor la criza energetică provocată de invazia rusă a Ucrainei. Într-o postare pe Twitter duminică, Museveni a criticat Germania pentru demolarea turbinelor eoliene pentru a permite extinderea unei centrale electrice pe cărbune, în timp ce Europa se luptă cu o criză energetică declanșată de războiul dintre Rusia și Ucraina.

În septembrie, Rusia, care a suferit o serie de sancțiuni occidentale pentru invazia sa din Ucraina, a oprit aprovizionarea cu gaz către Europa, lăsând regiunea care era dependentă de importurile rusești de petrol și gaze să caute alternative.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel