Ford lansează un SUV ieftin
Ford pregătește să dea lovitura cu un SUV mult mai accesibil decât cele construite până cum.
Ford Motor a prezentat marţi noul său SUV, din gama entry-level, destinat consumatorilor din China, dezvoltat împreună cu un partener local, în încercarea de a recâştiga terenul pierdut pe cea mai mare piaţă auto din lume, transmite Reuters.
Noul Ford Territory va putea fi achiziţionat la începutul anului viitor şi va concura cu modelele producătorilor chinezi Geely şi Great Wall Motor.
Noul Ford Territory reflectă eforturile producătorilor auto de a profita de popularitatea în creştere a SUV-urilor în China, unde standardul de viaţă mai ridicat permite consumatorilor să se îndrepte spre vehicule mai spaţioase, adecvate familiilor.
Va avea și o versiune hibridă
Noul model va avea şi o versiune hibridă şi va costa mai puţin decât precedentele SUV-uri vândute de Ford pe piaţa chineză, unde costul brandurilor interne, cum ar fi Great Wall - cel mai mare producător de SUV-uri din China - depăşeşte rareori 30.000 de dolari. Comparativ, preţul Suv-ului Ford Explorer pe piaţa chineză este de 62.000 de dolari. Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat că noul model va costa aproape 22.000 de dolari.
Recent, Ford a anunţat că va lansa în China 50 de noi vehicule până în 2025, inclusiv 15 modele electrice, pentru a-şi majora vânzările şi profitul. "Toate aceste vehicule - Ford Territory, Ford Focus şi Ford Escort - vor stimula creşterea vânzărilor noastre pe piaţa chineză în primul trimestru din 2019", a afirmat marţi Peter Fleet, şeful operaţiunilor Ford din China şi Asia.
Vânzările au scăzut considerabil
Lansarea Ford Territory vine într-un moment în care vânzările auto pe piaţa chineză au înregistrat în septembrie cel mai semnificativ declin din ultimii aproape şapte ani, sporind temerile unei contracţii în 2018, pentru prima dată în ultimele decenii, pe fondul încetinirii economiei şi al îngrijorărilor legate de impactul războiului comercial dintre SUA şi China.
Livrările pe cea mai mare piaţă din lume au scăzut cu 11,6% în septembrie, la 2,39 milioane de vehicule, a treia lună de declin consecutiv, a anunţat Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM).
Printre companiile auto cu cele mai mari scăderi ale vânzărilor în septembrie s-au aflat Ford (43%), General Motors (14,9%) şi grupul Volkswagen (10,5%).
"O oportunitate majoră pentru compania americană"
Dar Peter Fleet a încercat să minimalizeze temerile privind încetinirea vânzărilor, în special în micile oraşe, declarând că acei 600 de dealeri locali ai Ford vor ajuta SUV-ul Territory să înregistreze succes.
"Încă este o industrie majoră. Cum cota de piaţă a Ford în China este relativ redusă, lansarea noilor modele reprezintă o oportunitate majoră pentru compania americană", a afirmat Fleet.
Dezvoltat împreună cu partenerul local Jiangling Motors (JMC), Ford Territory va fi produs în întregime în China, la fabrica JMC din provincia Jiangxi, unde Ford produce deja majoritatea modelelor sale vândute în statul asiatic.
Deşi în trecut operaţiunile Ford din China erau extrem de profitabile, în prezent vânzările sunt în scădere, iar în primul trimestru din 2018 compania americană a raportat pierderi în statul asiatic.
Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford, este prezent şi pe piaţa din România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News