Reprezentanţii sindicali se vor întâlni sâmbătă cu echipa managerială de la Ford pentru următoare fază a discuţiilor, a precizat purtătorul de cuvânt de la IG Metall, sindicat care a ameninţat deja că va lua măsuri care vor afecta operaţiunile Ford, dacă grupul american nu renunţa la planurile vizând concedierea mai multor mii de angajaţi în Germania şi întreaga Europă.
Conform unui scenariu pesimist prezentat luni de echipa de conducere de la Ford, în faţa a aproximativ 12.000 de angajaţi care s-au strâns în hala uzinei Ford de la Koln (Germania), până la 2.500 de angajaţi care lucrează în dezvoltarea de produs ar putea să fie disponibilizaţi, acestora urmând să li se alăture 700 de angajaţi din sectorul administrativ.
Purtătorul de cuvânt de la IG Metall a dezvăluit că pe masa negocierilor există şi un al doilea scenariu, dar a refuzat să ofere alte detalii. Ford nu a dorit să comenteze aceste declaraţii reamintind că, în data de 20 ianuarie, a dat publicităţii un comunicat de presă în care anunţa că trecerea la producţia de vehicule electric necesită schimbări structurale, dar nu vor fi făcute alte comentarii până la finalizarea planurilor.
Producătorul auto american s-a angajat ca până în 2030 să vândă în Europa exclusiv automobile electrice, iar conducerea companiei a avertizat în repetate rânduri că producţia de automobile electrice necesită mai puţină forţă de muncă decât automobilele cu motoare pe combustie.
Forţa de muncă pe care Ford o are în Europa a fost afectată de un val de disponibilizări în 2019 şi 2020, în contextul în care producătorul auto a vrut să ajungă la o marjă operaţională la 6% în Europa, un obiectiv care a fost dejucat de pandemia de coronavirus, astfel că în primele nouă luni ale anului trecut Ford a realizat în Europa o marjă de profit brut de doar 2,2% din vânzări.
Ford Motor Company este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan, ce are aproximativ 190.000 de angajaţi în întreaga lume. În Europa, Ford este responsabilă pentru producerea, vânzarea şi întreţinerea vehiculelor marca Ford pe 50 de pieţe individuale şi are circa 45.000 de angajaţi la unităţile sale deţinute în totalitate şi la întreprinderile mixte consolidate şi aproape 59.000 de oameni, când sunt incluse afacerile neconsolidate.
În luna martie a anului trecut, constructorul auto Ford a transferat proprietatea fabricii de la Craiova către partenerul său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, acest proces fiind condiţionat de aprobările autorităţilor relevante şi ca urmare a consultărilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Marte în Berbec, din 30 aprilie. Ce aduce în viețile noastre. Patru zodii sunt primele afectate
- Lovitură de teatru la CCR: documente ANAF, declarate neconstituționale în procesele penale
- Doi mari actori români au scris istorie împreună, dar s-au urât în viața reală. De ce nu și-au vorbit timp de 32 de ani
- Probleme pentru doi concurenți, la Te cunosc de undeva: "M-am trezit cu genunchiul umflat"
- DNA, primele acuzații oficiale după perchezițiile la Complexul Energetic Oltenia (CEO). Cine este directorul reținut. Acuzațiile procurorilor
- Dispare obiceiul de a consuma vin? Ce afectează vânzarea popularei băuturi
- "Să aprindem grătarele". Ce spune Mihaela Bilic despre mici, cel mai popular aliment printre români
- 10 lucruri pe care nu le știai despre primarul USR Dominic Fritz
- BANCUL ZILEI: Lucruri dificil de realizat
- Selly, explicații în scandalul cu Radu Alexandru - "piticigratis", Iorga, Adrian Elicopter de Luptă și acuzațiile de viol / video