Data publicării:

„Fiecare copil în grădiniţă", un program pe care îl susţin necondiţionat

Autor: Ana Birchall | Categorie: Politica
WhatsApp

Cea mai bună zestre pe care putem să o lăsăm copiilor noştri este educaţia şi accesul la educaţie. Tot timpul voi susţine că fiecare leu alocat educaţiei nu este o cheltuială bugetară, ci o investiţie în copiii noştri, în educația lor. Este o investiţie în prezentul nostru, dar mai ales în viitorul nostru ca naţiune.

Zilele acestea, urmare a votului din Parlament, Guvernul a aprobat finanţarea cu 55,5 milioane de lei a programului „Fiecare copil în grădiniţă" pe anul 2016. Această decizie vine în urma unor eforturi admirabile din partea mediului non-guvernamental şi a două doamne extraordinare, Leslie Hawk şi Maria Gheorghiu, fondatoarele Asociaţiei OvidiuRo, care s-au luptat pentru crearea şi finanţarea proiectului pilot, mergând uneori din poartă în poartă pentru a-i convinge pe părinţi să îi lase pe copii la grădiniţă. Şi iată că munca lor nu a rămas fără roade, iniţiativa aceasta transformându-se într-un proiect de lege, pentru ca acum să devină un program naţional fundamental pentru asigurarea de şanse egale şi acces la educaţie pentru copiii din familii defavorizate.

Sunt mândră că, atât prin susţinerea amendamentului prin care acest proiect-pilot a fost transformat într-un program naţional, cât şi prin votul meu din Parlament, am pus şi eu o cărămidă la dezvoltarea acestui program naţional, cu ajutorul căruia copiii săraci vor avea şansa să finalizeze, cel puţin, învăţământul obligatoriu. Încă de la stadiul de idee, când Leslie Hawk şi Maria Gheorghiu mi-au prezentat proiectul şi mi-au solicitat sprijinul, nu am avut nicio ezitare în a-l susţine în tot procesul legislativ. Am votat pentru acest proiect cu gândul, în primul rând, la copiii din colegiul meu din Vaslui, care pierd primul start în viaţă din cauza sărăciei, dar şi la sutele de alţi copii care nu au acces la educaţie. A fost pentru mine un privilegiu să mă implic într-o cauză în care cred cu tot sufletul şi care îi afectează în mod direct pe micuţii din Vaslui faţă de care mă simt direct responsabilă. Iar acum, când proiectul a devenit lege şi a primit inclusiv finanţarea necesară, cred că am intrat pe făgaşul normal şi sunt cu adevărat mulţumită că micuţii fără posibilităţi vor avea şansa de a merge la grădiniţă.

Voi sprijini mereu astfel de proiecte, care demonstrează o viziune pe termen lung şi care reprezintă, totodată, dovada că am învăţat să ne desprindem de imediat şi să ne gândim la viitor. Iar viitorul nostru sunt copiii noştri, cărora trebuie să le asigurăm instrumentele necesare pentru ca şi ei, la rândul lor, să poată construi o lume mai bună.

În plus, să nu uităm că avem un aliat puternic în implementarea acestui proiect la nivel naţional şi în asigurarea reuşitei sale, şi anume sectorul non-guvernamental, care se luptă de ani de zile pentru a facilita copiilor defavorizaţi accesul la educaţie. Având la dispoziţie expertiza şi suportul ONG-urilor, acest demers nu poate eşua. În joc este moştenirea pe care o vom lăsa copiilor noştri, iar accesul la educaţie este şansa pe care suntem datori să o oferim generaţiilor viitoare.

Mersul la grădiniţă poate părea un lucru mic sau lipsit de importanţă, fiind asimilat copilăriei, în care cei mici se joacă, mai degrabă decât învaţă, însă în evoluţia individului, ca parte dinamică a societăţii, este o etapă fundamentală. Grădiniţa este o instituţie esenţială în dezvoltarea viitoare a tinerilor adulţi, oferindu-le primele concepte de bine şi rău, primele elemente de învăţare formală şi, mai important decât orice, primele modele de relaţionare şi socializare. Totodată, pentru copiii care provin din medii defavorizate, din familii cu probleme şi cu situaţii financiare precare, grădiniţa este primul contact cu altfel de modele decât cele observate acasă. Iar modelele sunt esenţiale pentru dezvoltarea personalităţii copiilor şi, în esenţă, pentru viitorul nostru ca societate.

Din acest punct de vedere, lupta continuă dusă de Leslie Hawk şi Maria Gheorghiu pentru drepturile copiilor din familii defavorizate şi accesul lor la educaţie este un model care merită şi trebuie urmat. Trăim într-o societate care se confruntă cu o gravă criză a valorilor şi modelelor şi, de aceea, este minunat, şi totodată stimulant, să lucrezi alături de oameni pe care îi apreciezi şi care luptă cu aceeaşi îndârjire ca şi tine pentru principiile în care cred. Acestea sunt modelele pe care trebuie să le oferim tinerei generaţii, modele de altruism, de implicare, de perseverenţă, de muncă şi de onestitate.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel