Botezat FXX K, modelul este destinat exclusiv utilizării pe circuit, nefiind omologat pentru circulaţia pe drumurile publice.
Pentru Ferrari, FXX K este mai mult decât un "simplu" model supersport. FXX K este descris de italieni drept un program de cercetare şi dezvoltare, care are ca piesă centrală un vehicul experimental bazat pe LaFerrari, primul hibrid produs la Maranello. Litera "K" din denumirea modelului face referire la sistemul KERS cu care este echipată maşina, cu scopul de a maximiza performanţele pe circuit.
Ca şi la precedentele FXX şi 599 XX, inginerii italieni s-au concentrat pe îmbunătăţirea aerodinamicii modelului de bază. Sar în ochi imediat cele două aripi fixe de la partea din spate a maşinii, care completează eleronul mobil cu care este dotat FXX K, iar spoilerul faţă este redesenat. Conform datelor publicate de Ferrari, aceste modificări au dus la creşterea forţei de apăsare cu până la 50% faţă de LaFerrari, în funcţie de configuraţia aerodinamicii de pe FXX K.
CITEȘTE ȘI: Ce mașină este campioană mondială la anduranţă
Propulsorul V12 de 6.3 litri a fost revizuit, ajungând acum la 860 CP, cu 60 CP mai mult decât LaFerrari. Motorul electric dezvoltă 190 CP, tehnicienii italieni reuşind un plus de 30 CP. Puterea totală a acestui ansamblu este de 1050 CP, iar cuplul maxim atinge 900 Nm. Sistemul HY-KERS a fost optimizat pentru utilizarea pe circuit şi are patru moduri de funcţionare, selectabile prin intermediul Manettino: Qualify (performanţă maximă pe durată limitată), Long Run (optimizarea performanţei pentru parcurgerea mai multor tururi de pistă), Manual Boost (livrarea instantă a cuplului maxim) şi Fast Charge (reîncărcare rapidă a bateriilor).
Dezvoltat fără restricţiile impuse de regulamentele şi omologările tipice modelelor de stradă sau de curse, Ferrari FXX K nu este destinat folosirii în competiţiile sportive, fiind proiectat de la început ca un model neconvenţional. FXX K încorporează un întreg arsenal de inovaţii tehnologice care garantează o experienţă a condusului fără precedent şi este disponibil numai unui grup exclusiv de clienţi, pentru care Ferrari a pregătit un program special de teste în următorii doi ani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Știați că un singur stat din Europa are graniță terestră cu Africa iar 9 din 10 români răspund greșit
- Culmea prostiei în hipermarketuri. O decizie bizară pe care marii retaileri o iau și care stârnește furia românilor
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- De ce scăpăm greu de burtă. Carmen Burmă: Poți să faci un milion de abdomene, nu se va vedea
- Horoscop 6 mai: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Discuții aprinse, în a doua zi de Paști, pentru o zodie. Îți fac rău!
- Horoscop 6-12 mai 2024: Zodia care s-a certat cu toată lumea. Daniela Simulescu: „Îți recomand mai mult pragmatism” /video
- Ploi abundente, grindină și vânt puternic în prima zi de Paști. Județele vizate de fenomenele meteo extreme
- Nu s-a mai întâmplat de 23 de ani în SUA. Adrian Mitroi: Inflația este lipicioasă, iar dolarul este prea tare
- Acuzații în presa austriacă: Dronele militare rusești folosesc AI dezvoltat cu Kaspersky
- De ce nu ni se arată cum se fac crenvurștii. Bulai: Am văzut cu ochii mei ce se întâmplă la o fermă de curcani / video
- Camelia Csiki, despre campaniile online împotriva Regelui Mihai: Tinerii needucați cred ce le spun bunicii despre Ceaușescu
- Paradox pentru Vărsător de Paști. Daniela Simulescu: Sunteți între două lumi permanent
- Iohannis, la Washington să-și ridice premiul. Chirieac: Niciun motiv să cheltui banii contribuabilului