Vom face apel, a reacţionat imediat avocata acesteia, Marie Dose, subliniind că este vorba despre prima condamnare penală a clientei sale. Artista în vârstă de 36 de ani a fost de mai multe ori achitată după performance-uri similare, inclusiv în 2017, când şi-a expus părţile intime la muzeul Luvru, în faţa tabloului Gioconda, de Leonardo da Vinci.
Pe 31 august 2018, Deborah de Robertis a stat dezbrăcată, cu mâinile împreunate şi având capul acoperit cu un voal albastru, la intrarea în grota sanctuarului din Lourdes, unde, potrivit tradiţiei catolice, Fecioara Maria i s-a arătat lui Bernadette Soubirous, în 1858. Mai multe persoane aflate la faţa locului au încercat să îi acopere trupul şi au chemat poliţia.
Sanctuarul a depus plângere
Sanctuarul a depus apoi plângere, condamnând un act de exhibiţionism care a şocat credincioşii prezenţi şi denunţând un demers care se pretinde artistic. Această decizie vine împotriva jurisprudenţei care se creionează în prezent referitor la expunerea indecentă, a subliniat joi Dose.
Rolul instanţelor penale nu este de a decreta cine este artist şi cine nu este. Libertatea de exprimare nu trebuie să suporte ingerinţe disproporţionate, a declarat avocata, reluând ideile pledoariei sale din 26 iunie cu prilejul audierii în faţa instanţei penale din Tarbes (sud-vest).
Consecinţele juridice sunt importante, este important să dezbatem, să aducem în discuţie probleme care ţin de politică, a declarat pentru AFP Deborah de Robertis.
Din punct de vedere feminist, emanciparea are legătură cu trupul. Este normal ca femeile să-şi utilizeze corpul ca mijloc de exprimare, este o inversare, a adăugat artista, care a mai afirmat că va folosi în continuare performance-ul ca modalitate de exprimare.
Contactaţi de AFP, reprezentanţii Sanctuarului de la Lourdes nu au dorit să exprime un punct de vedere referitor la această condamnare.
Deborah de Robertis a fost dată în judecată de mai multe ori pentru expunere indecentă, dar a fost de fiecare dată achitată.
În 2014 şi 2016, artista a ajuns în faţa justiţiei în urma a două "reprezentaţii" susţinute la Muzeul Orsay din Paris, unde a recreat tablourile L'origine du monde, de Gustave Courbet, şi Olympia, de Edouard Manet.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Delia Budeanu, povestea neștiută. Cea mai cunoscută crainică din istoria Televiziunii Române de dinainte de '90 se temea să nu fie împușcată de Ceaușescu
- Zodia care trebuie să facă schimbări în perioada următoare. Daniela Simulescu: Vă recomand să stați departe / video
- Banca Mondială și FMI recomandă noi taxe și impozite pe salariile românilor, dar și pe locuințe și mașini. Alternativa lui Adrian Negrescu
- Horoscop 22 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care se simte manipulată. Vei fi radical
- Modificare RCA - numeroși șoferi vor plăti bani mai mulți. Titi Aur arată manevra care s-a făcut / video
- Armata SUA testează o armă experimentală cu microunde de înaltă putere. Ce este Proiectul Meteor
- BANCUL ZILEI: Bulișor, răspuns magistral pentru tată
- O țară din Europa are școală gratis pentru adulți, inclusiv pentru români. Învață două limbi străine și obțin și competențe profesionale
- Apa îmbuteliată în pet-uri, pericol pentru sănătate. Dr. Mircea Duțu: ”Particule extrafine au ajuns în sânge, inimă și creier”. Care este cea mai sigură apă
- Școala de șoferi pe vremuri vs. prezent. Titi Aur: Asta se făcea pe timpul meu / video
- Registrul Național de Implant Cohlear, o prioritate națională
- România, în lipsa unui brand internațional, devine țara „De ce nu?” pentru turiștii străini. Expert în turism, explicație
- Titi Aur spune adevărul despre „șmecherii” care merg în urma ambulanțelor. „Cei care au făcut loc vor fi frustrați și nu vor mai face data viitoare”