„În data de 21.02.2023, Ministerul Educației a transmis o informare de presă prin care este comunicat faptul că, în prezent, în baza de date a ministerului figurează un număr de 39 de clădiri cu destinația învățământ încadrate în clasa de risc seismic I, din care doar 21de clădiri sunt în uz. Ministerul motivează diferența față de raportarea anterioară, respectiv luna septembrie 2022, care anunța un număr de 118 clădiri care figurau ca fiind încadrate în clasa de risc seismic I prin faptul că, de la momentul înregistrării datelor în SIIR, o parte dintre acestea au intrat în reabilitare sau conservare, nemaifiind în uz.
Înțelegem că înregistrarea datelor în SIIR este făcută de către conducerile unităților de învățământ, însă ele nu reflectă, întotdeauna realitatea. Pentru ca datele să fie complete, este necesar ca respectivele clădiri să fi trecut anterior printr-un proces de expertizare tehnică, realizat de specialiști în domeniu pentru a putea fi încadrate într-una dintre categoriile de risc seismic. În lipsa efectuării unei astfel de expertize, raportările nu evidențiază corect starea tuturor clădirilor din sistemul de învățământ.
Cele mai multe clădiri în care funcționează unități de învățământ sunt construite cu foarte mulți ani în urmă, fiind afectate de cutremurele produse în România în ultimele decenii și, chiar dacă unele dintre ele au fost renovate, nu au trecut niciodată printr-un proces de consolidare seismică. Siguranța elevilor și a personalului din unitățile de învățământ este pusă în pericol, în cazul producerii unui cutremur, nu doar în clădirile cu risc seismic I, ci și în cele cu risc seismic II sau în cele nesupuse încă unei expertize tehnice.
Reamintim că autoritățile publice locale sunt cele care au în administrare clădiri cu destinație unitate de învățământ și, implicit, au responsabilitatea de a garanta siguranța elevilor și cadrelor didactice care își desfășoară activitatea în incinta acestora.
Așadar, facem apel la autoritățile publice locale să demareze cu celeritate expertize pentru toate clădirile în care se desfășoară activități educaționale și să dispună măsurile necesare consolidării acestora. Facem, totodată, apel la Guvernul României, Ministerul Educației și Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, să prioritizeze siguranța spațiilor de învățământ și să susțină demersurile autorităților locale, în administrarea cărora se află aceste clădiri.
Printre măsurile pe care FNAP le propune, se numără: alocarea resurselor financiare necesare pentru expertizarea tehnică a tuturor clădirilor în care funcționează unități de învățământ și pentru consolidarea și renovarea acestora, în baza unui calendar asumat de autorități, identificarea unor soluții pentru relocarea unităților de învățământ care funcționează în clădiri încadrate în risc seismic I, astfel încât procesul educațional să nu fie afectat sau să nu fie necesară trecerea în online a elevilor”, a transmis Federația Națională a Părinților.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest
- Pască fără aluat. Rețeta lui Liviu Dragnea pentru Paște 2024 / video
- Condiment folosit de Paște plin de pesticide
- Nicușor Dan: De ce nu e apă caldă în București / video
- Ursul a dat iama în gospodăria lui Adrian Năstase. Prima reacție a fostului premier / foto în articol
- Avea mici afaceri de 20 de ani în România, dar a plecat în UK, cu toată familia. ”În HoReCa, erau cele mai mari și mai grele controale. Veneau la două săptămâni și nu plecau fără... ”
- Când se termină coșmarul de pe Prelungirea Ghencea. Nicușor Dan spune de ce lucrările durează foarte mult. ”Tot timpul așteptăm unii după alții”
- De ce criptomonedele sunt „un mare nu”. Mitroi (analist de investiții): E eminamente speculativ. Creșterea vine doar din achiziția altcuiva