Data publicării:

Fără permis şi cu o maşină neînmatriculată. Poliţiştii, surpriză când l-au tras pe dreapta. Ce vârstă avea şoferul

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursa: Pexels
Sursa: Pexels

Poliţiştii din Botoşani au tras pe dreapta o maşină care circula cu numere de înmatriculare false, dar şi fără a avea ITP. Surpriza a venit, însă, când au aflat vârsta şoferului. 

Un bărbat de 91 de ani fără permis de conducere a fost surprins de poliţişti, în apropierea municipiului Dorohoi, conducând un autoturism cu număr de înmatriculare fals şi fără inspecţie tehnică periodică, a anunţat, miercuri, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Botoşani, Delia Neniscu.

Potrivit acesteia, bărbatul este din comuna Ibăneşti şi a fost oprit de poliţiştii rutieri din Botoşani în timp ce se deplasa, pe drumul naţional DN 29 A, în afara municipiului Dorohoi, cu un autoturism cu număr de înmatriculare fals, fără inspecţie tehnică periodică şi fără a deţine asigurare obligatorie a vehiculului.

Mai mult decât atât, bărbatul nu deţine permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

Poliţiştii Biroului Rutier Dorohoi continuă cercetările pentru infracţiunile de conducere fără permis şi punerea în circulaţie sau conducerea unui vehicul neînmatriculat, scrie Agerpres. 

Titi Aur, declaraţii pentru DC NEWS. E nevoie de interzicerea dreptului de a conduce la o anumită vârstă?

"Categoric nu. Şi spun de ce. Anul acesta, la etapa de Campionat Mondial de Raliuri din Africa, Safari Rally, a luat startul un pilot polonez în vârstă de 91 de ani, care nu mai participase la curse de 20 de ani. La 91 de ani a condus fără probleme. Ce vreau să spun cu asta? Nu contează vârsta. Poţi avea probleme medicale şi la 20, şi la 50, şi la 80 de ani, sau să  nu ai probleme la diferite vârste. Părerea mea este că, cu cât înaintezi în vârstă, controalele ar trebui să fie mai dese. Până la 40-50, poate o dată la 10 ani, între 50 şi 65 de ani la cinci ani, ulterior din trei în trei ani sau mai des. Aici trebuie să se pronunţe şi specialiştii. Iar controalele trebuie să fie în două categorii: cel medical, dar adevărat, nu ca acum, când în multe situaţii se dau bani pentru fişă, şi cel psihologic. Cel psihologic are două componente, una în care vine psihologul şi măsoară anumiţi parametri, dar şi partea de control al reflexelor, care trebuie verificate de psiholog. Lucrul ăsta nu se face nici când iei permisul de conducere. Înainte de 1989, era obligatoriu acest control! 

Atunci, nu cred că ar trebui să existe o vârstă la care să se oprească automat dreptul de a conduce. Pentru că pot fi cazuri precum pilotul de 91 de ani. Dacă ai toată capacitatea, de ce să nu conduci la 91 de ani? Dar, cu cât înaintezi în vârstă, probabilitatea unor probleme medicale, psihologice, creşte, deci ar trebui ca şi densitatea controalelor să crească!", a punctat Titi Aur. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel