FACIAS prezintă topul instituţiilor în care cetăţenii au avut cele mai neplăcute experienţe în relaţia cu funcţionarii publici
Data publicării:
Autor: Crişan Andreescu
WhatsApp
În cadrul campaniei „STOP abuzurilor funcționarilor publici”, inițiată de FACIAS, s-a realizat un chestionar pentru a evalua experiențele cetățenilor cu funcționarii publici și pentru a identifica soluții pentru îmbunătățirea relației dintre aceștia și instituțiile statului. Scopul campaniei este de a sensibiliza opinia publică și de a îmbunătăți mecanismele de tragere la răspundere a funcționarilor publici, pentru a asigura o interacțiune corectă, transparentă și respectuoasă între cetățeni și autorități.

Din analiza răspunsurilor primite, am identificat top 5 instituții publice în care cetățenii au raportat cele mai multe experiențe neplăcute. Acestea sunt, în ordinea numărului de plângeri: Primărie, Casa de pensii, ANAF, Ministere, Inspectoratul Școlar. 

Graficul de mai jos ilustrează distribuția plângerilor în funcție de aceste instituții.

Exemple de experiențe neplăcute raportate de cetățeni includ:

- ANAF: Refuzul de îndeplinire a atribuțiilor, comportament nepoliticos, lipsa de pregătire, ineficiență, lipsă de interes;

- Casa de pensii: Lipsa de pregătire;

- Inspectoratul Școlar: Refuzul de a acorda îndrumare, refuzul de îndeplinire a atribuțiilor, lipsa de pregătire;

- Ministere: Lipsa de pregătire;

- Primărie: Lipsa de pregătire, ineficiență, lipsă de interes.

În ceea ce privește depunerea plângerilor oficiale, aproximativ 40,8% dintre respondenți au depus plângeri, în timp ce 59,2% nu au depus nicio plângere. Din plângerile depuse, următoarele rezultate au fost raportate:

- Sesizarea a fost clasată (respinsă): 36,3% din cazuri;Nu am primit niciun răspuns la sesizare: 

- 36,3% din cazuri;

- Sesizarea a fost admisă dar fără ca funcționarul public să fi fost sancționat într-un mod concret: 24,8% din cazuri;

- Sesizarea a fost admisă și funcționarul public a fost sancționat: 2,6% din cazuri.

FACIAS subliniază că o relație normală între cetățean și instituțiile publice ar trebui să se bazeze pe transparență, respect reciproc și eficiență. Cetățenii au dreptul să primească informații clare și corecte, să fie tratați cu respect și să beneficieze de servicii publice eficiente. Funcționarii publici trebuie să respecte principiile de etică și profesionalism, să ofere asistență adecvată și să trateze fiecare cetățean cu imparțialitate.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel