Data actualizării:
Data publicării:

Facebook și Instagram, taxă pentru unii utilizatori. În ce condiții va trebui să plătești pentru contul tău

Autor: Ioan-Radu Gava | Categorie: Tehnologie
WhatsApp
Foto cu caracter ilustrativ: Unsplash
Foto cu caracter ilustrativ: Unsplash

La fel ca în cazul Twitter, Facebook și Instagram, părți ale companiei Meta, vor impune o taxă pentru a beneficia de bifa albastră.

Utilizatorii de Facebook și Instagram vor trebui să plătească în curând pentru a fi verificați pe platformele de socializare, într-o mișcare a Meta similară platformei rivale Twitter, conform TheGuardian.

Mark Zuckerberg, directorul executiv al Meta, a anunțat într-o postare pe Facebook duminică că serviciul va fi lansat pentru prima dată în Australia și Noua Zeelandă, în cursul acestei săptămâni.

Compania a spus că bifa va costa 11,99 dolari pe lună pe web sau 14,99 dolari pe iOS și Android. În Australia, aceasta va costa 19,99 dolari pe web sau 24,99 dolari pe iOS și Android).

Pe lângă bifa albastră, serviciul va oferi „protecție suplimentară împotriva furtului identității”, o acoperire îmbunătățită pentru utilizatorii verificați și acces direct la asistența pentru clienți.

Meta a spus că se va baza pe documentele de identitate guvernamentale pentru a dovedi identitatea conturilor verificate, pentru a evita situațiile în care se fură identitatea persoanelor și mărcilor, așa cum sa întâmplat când Twitter și-a lansat inițial serviciul de verificare plătit.

Conturile trebuie să aibă, de asemenea, un istoric de postare, iar utilizatorii trebuie să aibă cel puțin 18 ani.

Serviciul nu va fi disponibil pentru companii în această etapă, a spus Meta.

Beneficii pentru cei cu bifă albastră

Vizibilitatea crescută a postărilor de la utilizatorii verificați ar „depinde de dimensiunea publicului existent al unui abonat și de subiectul postărilor lor”, a spus compania. Cei cu audiențe mai mici ar putea beneficia un impact mai mare.

Compania a spus că va oferi, de asemenea, „stickere exclusive” în poveștile Facebook și Instagram și în postările de pe Facebook.

Meta a concediat 11.000 de angajați în noiembrie – echivalentul a 13% din forța de muncă – pe fondul scăderii veniturilor publicitare și al recesiunii economice. Prețul acțiunilor companiei a scăzut cu peste 70% în 2022.

CEO-ul Twitter, Elon Musk, a spus despre mișcarea companiei lui Zuckerberg, într-un tweet, că este „inevitabil” că Meta va urma Twitter.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel