Întreaga afacere Facebook a fost construită pe seama capacității de a urmări utilizatorii săi pe internet. Însă, din cauza tuturor reglementărilor care restricționează colectarea datelor consumatorilor, acest lucru se schimbă.
Conform The Verge, sute de ingineri reconstruiesc felul în care funcționează reclamele Facebook pentru a pune un accent mai însemnat pe intimitate, spune un executiv de top din companie, Graham Mudd. Aceste inițiative ale Facebook, care deocamdată sunt doar la început, ilustrează cum va fi reconcepută economia online susținută de anunțuri publicitare.
Anunțuri mai bune cu mai puține informații personale
Alături de Google, Facebook examinează câteva tehnici care aduc un plus de intimitate pentru a livra anunțuri personalizate fără a ști ceva despre cei care ajung să le vadă. Acest lucru este extrem de diferit față de cum funcționează acum anunțurile și țintirea lor pentru fiecare utilizator în parte.
„Cu siguranță vedem că personalizarea anunțurilor va evolua foarte mult în următorii cinci ani”, a spus Mudd. „Și să investim cu mult înainte va aduce beneficii tuturor clienților noștri, ajutându-ne simultan să construim viitorul ecosistem de anunțuri”.
Toată lumea stă cu ochii pe companie
Bineînțeles, miza nu putea fi mai mare pentru ca Facebook să acționeze corect în acest mod. Apple tocmai a implementat un sistem care le cere dezvoltatorilor de aplicații să ceară permisiunea pentru urmărirea utilizatorilor. Facebook a spus că acest lucru îi va afecta creșterea veniturilor. Google plănuiește un sistem similar pentru telefoanele cu Android.
Între timp, Uniunea Europeană ia în calcul să interzică anunțurile „microțintite” ca parte a unui pachet de legi numit Legea Serviciilor Digitale (DSA), iar Administrația Biden din SUA a semnalat interes în reglementarea „supravegherii utilizatorilor” de către „platformele de internet dominante”.
Un purtător de cuvânt al companiei a negat că această nouă direcție pro-intimitate online este o înfrângere în fața Apple. „Noi milităm pentru o abordare diferită și mai bună a intimității în industria publicitară”, a spus el. „Una care este bazată pe colaborarea din industrie și care se concentrează pe susținerea micilor afaceri și a unei economii online deschise. Apple încearcă exact opusul: să-și exercite controlul asupra App Store pentru a-și întări veniturile”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 25 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care nu trebuie să mai amâne o discuție delicată! Nu vei scăpa
- Satul în care vin turiști din Austria, Germania, Belgia și de peste Ocean. Tanti Emilia dezvăluie secretele ciorbei de miel: ”Este regele ciorbei”
- O nouă escrocherie face ravagii în Franța. Ce este metoda "cetățeanul român"
- Acoperiș pe toate blocurile. Sociologul Bulai vine cu o idee inedită, ca la țară, dar cu ”super rentabilitate”: Micul Paris pe bune!
- Mugur Ciuvică a spus cine ar fi cel mai bun președinte pentru România: E la ani lumină față de orice contracandidat / video
- Ucraina a refuzat ca o stradă din Odesa să se numească Mihai Eminescu. Ce variante au fost acceptate
- Loto 6/49. Rezultatele tragerilor de joi, 25 aprilie, 2024. Report cumulat la Noroc de peste 1,85 milioane de euro
- Iohannis zice că "economia României nu șchioapătă". Coșea: Bineînțeles că nu, pentru că se târâie ca un melc. Ce îi trebuie pentru a deveni "tigru"
- Salariu minim mai mare decât cel minim pe economie și șase salarii compensatorii pentru toți angajații din bănci. Acordul parafat miercuri cu sindicatele
- Dovada așteptării pentru București. Procentele pentru noii candidați, după ruptura PSD - PNL din Capitală - sondaj dcnews.ro