Facebook pune mai nou accentul pe intimitatea online. Industria publicitară, reconstruită din temelii
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Neagoe Narcis-Florentin
WhatsApp
Foto: Pxhere. Imagine cu rol ilustrativ
Foto: Pxhere. Imagine cu rol ilustrativ
Facebook vrea să reconstruiască modul în care funcționează reclamele pe platforma sa.

Întreaga afacere Facebook a fost construită pe seama capacității de a urmări utilizatorii săi pe internet. Însă, din cauza tuturor reglementărilor care restricționează colectarea datelor consumatorilor, acest lucru se schimbă.

Conform The Verge, sute de ingineri reconstruiesc felul în care funcționează reclamele Facebook pentru a pune un accent mai însemnat pe intimitate, spune un executiv de top din companie, Graham Mudd. Aceste inițiative ale Facebook, care deocamdată sunt doar la început, ilustrează cum va fi reconcepută economia online susținută de anunțuri publicitare.

Anunțuri mai bune cu mai puține informații personale

Alături de Google, Facebook examinează câteva tehnici care aduc un plus de intimitate pentru a livra anunțuri personalizate fără a ști ceva despre cei care ajung să le vadă. Acest lucru este extrem de diferit față de cum funcționează acum anunțurile și țintirea lor pentru fiecare utilizator în parte.

„Cu siguranță vedem că personalizarea anunțurilor va evolua foarte mult în următorii cinci ani”, a spus Mudd. „Și să investim cu mult înainte va aduce beneficii tuturor clienților noștri, ajutându-ne simultan să construim viitorul ecosistem de anunțuri”.

Toată lumea stă cu ochii pe companie

Bineînțeles, miza nu putea fi mai mare pentru ca Facebook să acționeze corect în acest mod. Apple tocmai a implementat un sistem care le cere dezvoltatorilor de aplicații să ceară permisiunea pentru urmărirea utilizatorilor. Facebook a spus că acest lucru îi va afecta creșterea veniturilor. Google plănuiește un sistem similar pentru telefoanele cu Android.

Între timp, Uniunea Europeană ia în calcul să interzică anunțurile „microțintite” ca parte a unui pachet de legi numit Legea Serviciilor Digitale (DSA), iar Administrația Biden din SUA a semnalat interes în reglementarea „supravegherii utilizatorilor” de către „platformele de internet dominante”.

Un purtător de cuvânt al companiei a negat că această nouă direcție pro-intimitate online este o înfrângere în fața Apple. „Noi milităm pentru o abordare diferită și mai bună a intimității în industria publicitară”, a spus el. „Una care este bazată pe colaborarea din industrie și care se concentrează pe susținerea micilor afaceri și a unei economii online deschise. Apple încearcă exact opusul: să-și exercite controlul asupra App Store pentru a-și întări veniturile”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel