Facebook nu cucereşte publicul american, deşi este companie americană. Doar unul din trei adolescenţi are cont
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Fotografie de la Tobias Dziuba, Pexels
Fotografie de la Tobias Dziuba, Pexels
Facebook nu este în topul preferinţelor tinerilor americani. 

YouTube şi TikTok sunt platformele de divertisment cele mai utilizate de adolescenţii din Statele Unite în 2022 (cu excepţia jocurilor video), în timp ce popularitatea Facebook în rândul tinerilor americani a scăzut în câţiva ani, potrivit unui studiu al Centrului de Cercetare Pew publicat miercuri, relatează AFP.

Procentul tinerilor americani cu vârste cuprinse între 13 şi 17 ani care utilizează Facebook a scăzut de la 71% în 2015 la 32% în 2022, potrivit studiului.

În ceea ce priveşte TikTok, acesta este folosit "uneori" de 67% dintre adolescenţii din Statele Unite şi "aproape constant" de 16% dintre aceştia, scrie Agerpres.

Şi o aplicaţie chineză are mai mult succes



Aplicaţia mobilă a grupului chinez ByteDance a fost lansată la nivel internaţional abia în 2017, însă videoclipurile sale scurte şi captivante, sortate după gusturile fiecăruia prin algoritmi puternici, cunoaşte un succes fenomenal, amplificat de perioadele de izolare din timpul pandemiei.

Platforma concurează cu reţelele sociale, care au fost nevoite să se adapteze pentru a nu pierde prea mult teren.

Formatul său video a fost copiat de Meta (compania-mamă a Facebook şi Instagram) şi de YouTube (Google), cu "Reels" şi, respectiv, "Shorts".

Cu toate acestea, YouTube se plasează pe primul loc în preferinţele adolescenţilor americani: 95% dintre aceştia spun că îl folosesc.

Popularitatea Instagram a crescut de la 52% la 62% în rândul utilizatorilor cu vârste cuprinse între 13 şi 17 ani (din 2015), urmat de Snapchat cu 59% dintre ei, faţă de 41% în urmă cu şapte ani.

"Oamenii au numeroase opţiuni pentru a-şi petrece timpul. Iar aplicaţiile precum TikTok cresc foarte rapid", a declarat Mark Zuckerberg, şeful Meta, în februarie anul trecut.

Gigantul reţelelor sociale tocmai prezentase rezultate puţin măgulitoare, după ce a pierdut utilizatori pentru prima dată pe platforma Facebook.

La rândul său, TikTok consideră că nu joacă în acelaşi teren.

"Suntem o platformă de divertisment", a declarat Blake Chandlee, director al departamentului de aplicaţii, într-un interviu pentru CNBC în iunie.

"Facebook este o platformă socială", a mai spus Chandlee, care a lucrat 12 ani la Facebook. "Principala lor activitate este reprezentată de algoritmii bazaţi pe relaţii sociale", a mai spus el.

Pariul lui Zuckerberg. Facebook se va transforma în... TikTok. Influencerii reacţionează: Vreau doar să văd poze drăguţe cu prietenii

Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta, a anunţat că feed-ul principal al reţelei de socializare Facebook va fi împărţit în două secţiuni. 

Pentru că utilizatorii sunt foarte interesaţi de postările prietenilor şi familiei, spunea Zuckerberg, aceste postări vor primi propria fereastră. Dar când utilizatorii deschid aplicaţia, totuşi, vor intra iniţial în "motorul de descoperire" al Facebook, acolo unde conţinutul va fi cel ales de algoritmii Meta. 

Conform Bloomberg, Facebook nu face altceva decât să copieze TikTok, o aplicaţie pe care o vede ca principal competitor. Conţinutul apropiaţilor, pe care Facebook şi-a construit imperiul, va deveni astfel mai puţin accesibil pe măsură ce Meta va începe să le arate utilizatorilor conţinut al unor oameni pe care nu îi urmăresc. Teoretic, cu această mutare Facebook îşi va "rafina" propria versiune de algoritm TikTok, celebru pentru alegerea conţinutului şi pentru retenţia utilizatorilor. La fel se întâmplă şi pe Instagram. 

Potrivit sursei citate, copierea este o strategie cu care Meta este obişnuită, compania lansând în ultimii zece ani mai multe instrumente desprinse din Snapchat, o altă aplicaţie populară. În 2016, Instagram a dat în sfârşit o lovitură cu "Poveştile", acele postări care rămân disponibile doar 24 ore. O altă dovadă că Meta a mai copiat şi în trecut instrumente din alte aplicaţii este reprezentată de Reels, inspirată din TikTok. 

CITEŞTE AICI MAI MULTE

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel