Data publicării:

Facebook, Google, Microsoft, Twitter, acord pentru portabilitatea datelor personale

Autor: Bogdan Bolojan | Categorie: Economie
WhatsApp

Facebook, Google, Microsoft şi Twitter vor colabora pentru a facilita portabilitatea datelor personale ale utilizatorilor care vor să-şi transfere informaţiile de pe o platformă pe alta, au anunţat companiile vineri, potrivit AFP. 

Iniţiativa, denumită Data Transfer Project, are ca scop acordarea de asistenţă utilizatorilor pentru a-şi putea transfera datele personale în condiţii de siguranţă şi cu uşurinţă de la un furnizor de servicii la altul, a explicat Microsoft într-un mesaj publicat pe blogul companiei, în contextul în care aceşti giganţi tehnologici au fost criticaţi pentru modalitatea în care utilizează informaţiile personale ale internauţilor. 

În prezent, unele servicii online şi reţele de socializare, cum ar fi Facebook, permit deja utilizatorilor să descarce în computerul personal arhiva proprie de fotografii, mesaje, contacte şi documente. 

Se va realiza un "open source" 

Însă transferarea acestor date către un alt serviciu nu este posibilă, întrucât platformele nu sunt compatibile din punct de vedere tehnologic. Acest lucru face ca părăsirea unui serviciu sau al unei reţele sociale pentru înscrierea pe o alta, fără a pierde toate datele, să fie o operaţiune imposibilă. 

Scopul Data Transfer Project ar fi tocmai acesta: crearea unei platforme deschise (open-source) comune, care să permită serviciilor să transfere datele în mod direct, prin intermediul unui format digital compatibil, explică giganţii tehnologici pe blog, îndemnând şi alte companii să se alăture acestei iniţiative.

Regulamentul general pentru protecţia datelor (GDPR), intrat în vigoare în luna mai în ţările din Uniunea Europeană, prevede, printre alte drepturi noi pe care le dobândesc internauţii, şi principiul portabilităţii datelor. 

Datele personale şi maniera în care acestea sunt folosite de către companiile din domeniul tehnologiei sunt un subiect sensibil, în special după declanşarea, în luna martie, a scandalului Cambridge Analytica în care au fost implicate datele personale ale utilizatorilor de Facebook. 

Marile companii din domeniul tehnologiei au sporit, în ultimul timp, mesajele şi iniţiativele prin care îşi demonstrează dorinţa de a fi mai transparenţi, notează AFP. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel